onsdag 4 juli 2012

Alingsås

 Jag och Noel har lite semester i Alingsås nu. Andreas jobbar sina sista dagar nu inför sin lååånga ledighet. Han har först 4 veckors semester, och sen ungefär 4 veckors föräldraledigt så han ska inte jobba igen förrän september.

Blir ganska långa dagar nu så han blir klar och kan gå hem och då passade jag och Noel på att åka bort lite så länge. Noel är ganska lätt att ha att göra med (oftast, trots 3-årstrotsen som visas upp då och då) men ensam hela dagarna blir lite mastigt när man är lite halvtrött själv så det är ganska skönt att vara här och kunna vara ute i trädgården, leka och han kan "hjälpa" mormor och morfar med olika saker ;)

Mamma och Karin hämtade oss i tisdags och då körde vi till Stoff & Stil vid Bäckebol och inhandlade tyger så här sys det gardiner till bebisrummet, babynest, vardagsrumsgardiner och lite annat smått och gott. Ni trodde väl inte jag slutat boa bara för att jag inte är hemma? Eller jag syr väl inte så mycket, men mamma syr så det ryker här ;) Blir så himla fina saker och hon är grymt duktig, hade inte blivit lika bra om jag lånat med mig symaskinen hem om man säger så :)

Noel njuter! Han plockar mer än gärna smultron, leker i trädgården och inne, pladdrar, leker med Linnéa och idag var vi i Nolhaga med morfar en sväng... men bäst av allt är nog ändå att hjälpa morfar i trädgården! Han har planterat blommor, fixat med potatisen och satt i ris till ärtorna... och rätt som det är så tar han en spade och gräver lite i något av landen ;)
















Inga kommentarer: