tisdag 12 juni 2012

Oj oj...

Tiden går hysteriskt fort just nu och jag har varken haft tid eller ork att blogga, men så kom det lite VAB emellan i vardagsstressen och då måste man hålla sig hemma och ta det lugnt så varför inte få iväg en uppdatering här då?! 

Vabbandet beror på att Noel kräktes igår efter att han somnat. Vi hade lite fotbollskväll här och han somnade senare än vanligt, men verkade okej. Var lite gnällig under eftermiddagen, men inget märkvärdigt. När gästerna var på väg hem så gick jag in till hans rum för att stänga hans fönster och kolla till honom och tyckte att det luktade konstigt. Han snurrar ganska mycket när han sover så jag skulle lägga honom tillrätta och märkte att det var blött och då hade han kräkts i sängen, ganska mycket! Så det var bara att ta upp, tvätta av honom och lägga alla lakan osv. i blöt. Vi bar in honom i vår säng, så han fick sova mellan oss resten av natten men som tur var kom inget mer. 

Andreas fick vara hemma på förmiddagen och så bytte jag av efter lunch. Jag har två elever som går på sommarlov idag (skolavslutningen är egentligen på fredag) så jag ville till jobbet idag och säga hejdå till dem och lämna deras saker. Imorgon tar jag dock hela dagen hemma, eftersom man ska hålla dem hemma 48 timmar efter att de kräkts. Pratade med hans fröken imorse och om han är pigg, okej och äter så var det inga problem att komma på sommarfesten imorgon dock, så det hoppas jag att vi kan gå ner till. Den är ju dessutom utomhus, så ska nog inte vara någon fara! 

Men men... uppdatering om vad som hänt hitills?! 

Går in i vecka 35 på torsdag, och nu är det ändå ganska nära! Jag tänker hela tiden "Men det är långt kvar.. beräknat 25 juli... inga problem!" och på jobbet har jag räknat ner till skolavslutningen, men nu börjar jag inse att jag jobbar bara tills nästa onsdag, så i och med vab imorgon så blir det bara 5 arbetsdagar kvar! Shit pommes frites, det är ju nära nu! Kom på att vi måste få ordning på allt och ordna kläder osv. så i fredags blev det IKEA för inköp av byråer så att lillebror kan få ha sina kläder någonstans. Även inhandlat lådhurts till badrum så nu blir det riktigt bra att byta blöjor på tvättmaskinen. (Bilder kommer snart). Tvättat massa bebiskläder och storlek 50 är inte stort... Vilken liten krabat som kommer snart! 

I slutet av maj var vi nere i Helsingborg och firade Andreas födelsedag och examen. Han har ju pluggat klart för ett tag sen, men fick ut examen nu under våren så slog ihop detta till ett kalas. Där blev det massa gott grillat, och en trevlig kväll. Då var det ju typ sommar ute (till skillnad mot vad det är nu) så dagen efter kalaset blev det en stund på stranden också. 







1. Noel har en grävmaskin i sandlådan där nere, men den gräver minst lika bra i rabatten! 
2. Vädret gjorde ju att vi kunde sitta ute, och duka i uterummet. Lilla Iza var också med på kalaset och det blev lite pusskalas på altanen. 
3. Nere på stranden vid Råå. 

Vattenkrig kunde vi också ha!


En annan rolig händelse var Linas möhippa! 2 juni var det dax, och det har varit svårt att hålla sig på jobbet men det har funkat och dagen innan fick jag ihop värsta lögnen om vad vi skulle hitta på kommande helg ;) 
Lina blev kidnappad av en främmande man hemma, och så blev hon körd till IKEA. Där fick hon gå i en vacker strutsdräkt och leta efter oss andra, och sedan fick hon bygga bo där. Efter detta spektakel blev det lunch i restaurangen innan vi drog vidare till Gocart! 

Jag och Emma fick inte köra pga bebismagarna, men vi fick fota och heja på och det var kul att se hur taggade alla var. Efter gocart blev det en fikapaus i solen, och sedan fick vi testa på konstsim. En mycket udda, men rolig sport... Ni ser ju på bilderna vilka naturbegåvningar vi var ;)

Efter aktiviteterna åkte vi hem till Charlotte i Tuve, och där blev det middag, lekar, allsång och andra trevligheter. En mycket lyckad kväll och den blivande bruden verkade nöjd och glad, och nu ser man ännu mer fram emot bröllopet! :)




 Ikea

 Gocart

 Konstsim


Nä, det blev i alla fall lite bilder och lite uppdatering! Nu ska vi mysa i soffan och sedan ska jag rätta matteböcker, skriva överlämning om min klass till nästa lärare, sortera papper och plocka in bebiskläder i lådorna. Får se hur jag prioriterar men när kläder, byrå och lådor är klart så kommer bilder på hur det blivit hemma hos oss!




Inga kommentarer: