lördag 23 januari 2010

Bad, Pizza och snabba milen.. :)

Igår blev det bad på Frölunda Kulturhus för oss, och Malin och Vilmer. Vi mötte upp dem på vägen dit, och båda barnen hann sova en stund innan det var dags att hoppa i bassängen! Våra söta små pojkar plaskade i vattnet, hoppade (typ) från kanten, åt på en madrass och pratade med varandra en hel del också. Vi var i badet ganska länge, och efter det var det trötta och hungriga bebisar (och mammor) som intog lunch i Kulturhusets café!

Efter bad och lunch så gick vi ner till torget där vi tog olika vägar, för jag behövde handla en del innan jag kom hem, och Malin o Vilmer startade sin promenad hemåt så att Vilmer skulle få sova! Inte lätt att slappna av när det händer så mycket runt en hela tiden :)

Jag och Noel handlade och sen pulsade vi hemåt. Väl hemma så vaknade lilleman och samtidigt som jag underhöll honom med lek, sång och bus så satte jag igång att göra pizzadeg. Noel tyckte assistenten var otäck först, men när han fick stå och titta ner i den när den bearbetade degen så tjöt han av skratt.. :)

När Andreas kom hem så stod han i trappuppgången med Johan och Linda, och de tre första pizzorna var utkavlade och klara! Ibland så funkar det liksom :) Vi fick även in Camilla och Isabella på middag, och jag tror alla blev mätta....? Det var dock tre pizzor kvar så jag vete sjutton om de åt nåt överhuvudtaget...?! Vi har iaf matlådor ett tag nu! :)

När Linda hade ätit så bytte hon om, och sen drog hon för att jobba på Möllan. Camilla och Isabella gick in till sig efter en stund, för Bella Bus var trött. Noel var inte det minsta trött, eller han var nog det, men dolde det väl... men efter en stund så somnade han riktigt gott med fötterna upp och huvudet ner - precis som Pippi Långstrump!





Johan var kvar en stund och vi spelade nån form av Alfapet på hans Iphone (så man umgås nu för tiden..) men sen drog han hemåt. :) Vi gick och la oss ganska snabbt därefter, och har sovit gott men med en paus. Lilleman är lite snorig så han vaknade nog av täppt näsa, men efter ett tag (45-60 min) så somnade han om igen och vi sov vidare till 8.30! Andreas hade redan dratt till innebandyn då, och jag och Noel skrotade runt här hemma hela morgonen.

När Andreas kom hem så stack jag ut och sprang! Underbart väder ute, så det var skönt att komma ut i solen. Hade inte bestämt mig innan var det va för sorts pass jag skulle springa. Sprang med Anna i torsdags och då blev det ca 14 km, så ett långpass idag kändes inte helt rätt egentligen... men efter ca 1 km i hyfsat tempo så kände jag att jag nog skulle orka trycka på en del, och bestämde mig för att köra 1 mil i högre tempo än vanligt. Gick bra de första 5 km, men sen fick jag koncentrera mig lite mer på att faktiskt hålla tempot men det gick! Blev 10,1 km på 48 min och jag är supernöjd! Det är nog en av de snabbaste milpassen jag sprungit, om inte det snabbaste och det känns riktigt gott att göra det på det underlag vi har ute nu. Funderar på om jag inte ska anmäla mig till Göteborgsvarvets seedningslopp för då kanske man kan hoppa upp några startplatser?! 21 mars går det av stapeln så då borde man kunna träna upp farten lite till :)

Nä, nu ska jag göra mig iordning för min kväll med Mammamaffian! Ska bli himla mysigt att gå ut och käka, och dricka lite vin... :)

Ha det gott!

3 kommentarer:

Spessartin sa...

Jösses vilken tid! Du är helt grym!

Elin till Spessartin sa...

Tack så mycket! Kändes väldigt bra i lördags :)

Linda Lavin sa...

Gud vad du är snabb! Jag är så impad!

Hoppas att vi ses en sväng till helgen. Min syster kommer oxå ner under helgen men vi hörs av så att det inte krockar.

Kram på er alla