lördag 31 oktober 2009

Krasslig skrutt!




Lilleman är krasslig idag. Vaknade med svullna och rinnande ögon, och grät jättemycket. Var nog otäckt för honom att inte kunna öppna ögonen ordentligt. Vi baddade ögonen lite med vatten, och då lugnade han sig och sen var han på ganska gott humör så jag stack iväg till innebandyn, och Andreas var hemma med Noel.
Efter en stunds spel så ringde Andreas och då skrek Noel otrötsligt och ögonen var jätteröda, så jag åkte hemåt. Inte så att jag kan bota det direkt, men är man två hemma så kan man ju ringa sjukvårdsupplysning osv. så lika bra att åka hem och hjälpa till med en gång.
Efter en stund i telefonkö så fick jag prata med en riktigt trevlig människa på rådgivningen. Hon trodde att det var en förkylning som satt sig på ögonen, och att ögonen svullnar för att tårkanalerna inte riktigt är utvecklad... (?) Tror det var så hon sa... men i alla fall så skulle vi badda mycket, och ofta, med ljummet vatten. Det var det enda man kunde göra sa hon, så då gör vi det. Jag baddar även med te mamma, eftersom du alltid tipsat om det :)
I övrigt så verkar han okej och är ganska pigg och glad mellan varven, men så verkar det precis som att han kommer på att det är obehagligt i ögat och så blir han ledsen. Men baddar man med vatten då så är han ganska lätt att trösta. Just nu sover han, och ska få göra det ett tag tänkte jag. Andreas är och handlar, och jag tänkte lägga mig med Camilla Läckbergs Fyrvaktaren, som jag fick låna av Linda igår, och läsa lite.
Ska nog bädda ner Noel i vagnen sen när det är dax för nästa sovomgång och gå en långpromenad med honom så att han, och vi, får lite frisk luft också. Sen ikväll blir det tacos och de två sista Johan Falk filmerna... mycket bra kväll med andra ord. Får se om Erik dyker upp också, han kanske skulle göra det!!

2 kommentarer:

Moster! sa...

Stackars lille skrutten! Hoppas ögat blir friskt snart!! Moster skickar massa pussar!

Mormor sa...

Mormors lilla plutt:( Han måste skynda sig att bli frisk. Det är bra att ni lyder mina råd :) Pussa honom jättemycket från mormor och morfar