söndag 13 september 2009

Den stora resan

Måste bara tipsa om ett program vi började titta på idag! Den stora resan - en serie som går på svt på tisdagar men reprisen var nu ikväll.


Följ med tre svenska familjer på ett hisnande och storslaget äventyr när de under några veckor lever med tre naturfolk i deras vardag i norra Namibia, i söderhavsriket Vanuatu och på den indonesiska ön Siberut. Klarar västerländska familjer att byta sina liv mot något så främmande - ibland till och med skrämmande? För stammarna är mötet med de svenska familjerna minst lika omtumlande. Vad har de att säga om sina västerländska gäster och deras märkliga vanor? (www.svt.se)

Kan nog bli spännande att följa! :)

Nu ska jag krypa i säng! Man vet ju inte hur länge man får sova imorrn så bäst att komma i säng hyfsat i tid så att man får några timmar i alla fall. Idag var Noel dock lättare att lägga än igår, så förhopningsvis påverkar det till en god natts sömn :) Inte för att det kanske hänger ihop, men man vet aldrig. Igår skrek han och var jätteledsen, och jag funderar på om han håller på att få tänder och att de gjorde ont men vi ser, och känner, inget än. Men han gnager på allt, dreglar mer än vanligt och när jag tog hans tandborste och "borstade" lite i munnen så blev han tyst. Han har även haft lite högre temp. några dagar så det finns vissa "symptom" på tänder, men det kan ju ta ett bra tag innan det kommer upp några bissar!!

Nepps, nu ska jag borsta mina bissar och sen läsa lite i Harry Potter! Får se om jag kan trolla nåt inatt då :)

Inga kommentarer: