måndag 14 september 2009

Sovmorgon.. med paus!

Japp, idag fick vi en lång sovmorgon jag, och speciellt, Noel! Klockan 9.30 gick jag upp ungefär, och han vaknade nog 45 min. senare skulle jag tro men nej, det är inte så bra som det låter! Vi hade en vakenpaus mellan 4 och 6 inatt/imorse också så vi tog igen det lite! Men jag hade nog hellre sett att vi skippade den där vakna stunden, och sov till 7-8 istället :) Får se om jag kan få Noel att inse detta också! :)

Idag ska vi ta oss en tur till Öppna Förskolan. Ska testa en annan än den vi brukar idag, för förra måndagen var det så väldans många barn på Opalen, och både jag och Noel var helt slut efter en stund. Så idag går vi till Furåsens kyrka som har babyöppet 12.30 - 14.30 för att se hur det är. Opalens förskola är jättebra, med trevliga lokaler och personal men kan va kul att jämföra lite också! Camilla och lilla Linnéa från föräldragruppen ska med också!

Noel ligger på golvet bredvid mig nu, på mage, och har snart snurrat sig ett varv runt på filten. Alltså inte mage - rygg - mage, utan mer i en cirkel med fötterna inåt och huvudet ut och så försöker han komma nånstans men han lyckas mest bara röra sig runt runt :)

Ikväll är det innebandy igen, får se hur det funkar för nu är det på den tiden då Noel brukar somna.. 19.20 - 21 men han kanske stensover i vagnen då :) Eller så är han klarvaken, vi får se vad vår lille herre bestämmer sig för!

Inga kommentarer: