söndag 17 maj 2009

Lite tid för en blogg...

Denna veckan har vi varit på mycket olika saker, och tiden för bloggen har inte riktigt infunnit sig. Och inte intresset heller, så nu kommer en liten uppdatering så att ni vet vad som händer här!

I onsdags blev det en lång promenad på förmiddagen och sen kom mamma och pappa hit för att fira Andreas. Han fyller ju inte än på ett tag, men deras present behövde ges nu eftersom det var ett bidrag till löparjackan som han tänkte köpa på Göteborgsvarvsmässan!

Hos mormor och morfar!

I torsdags följde vi med Camilla och Isabella till Öppna Förskolan Baby! Noel gillade nog detta, och låg på filten tillsammas med Isabella. Vi kikade runt lite och sen somnade han när sångstunden skulle börja! Men Camilla och Isabella sjöng för glatta livet! :) Efter Öppna Förskolan så åkte vi till Frölunda borg för att hämta ut nummerlappar och delta lite i stämningen! Även om man inte kan springa så kan man ju gå där och kika :)

Noel och Isabella leker på filten :)
Mammor och barn!

Mässan


I Fredags så var det utflykt igen, och denna gång till Slottsskogen. Jag och Camilla och småttingarna tog vagnen dit, och mötte upp Camillas kompis Anna och hennes dotter Tilda. Sen blev det lunch i det gröna, och därefter Plikta! Noel och Isabella sov, men Tilda kunde i alla fall leka en stund! Efter en glass sen så promenerade vi hem!


Vårfräsch kille!

Våra barn är lite små för att leka vid Plikta, så de sov gott!


Igår var det då dags för Göteborgsvarvet! Kim och Linda kom hit vid lunchtid och vi åt lite ihop, sen stack vi iväg mot Slottsskogen. Andreas startade 14.23 och pappa 14.47. Jag stod vid svängen in mot Majorna och kollade. Missade Andreas men pappa såg jag! Linda anslöt efter ett tag, och vi såg även Kim när han sprang förbi. När vi sett honom började vi gå mot målområdet och där stod vi sen och hejade fram dem mot mål! Andreas kom in på 2.06, Pappa på 2.09 och Kim på 2.16 och de kämpade bra alla tre! Väl hemma här igen blev det pizza och Eurovision och vi fick till slut gratulera Norge! Låten var väl sådär först tyckte jag, men den blev bättre efter lite fler lyssningar! :)

Lyckades fånga pappas rygg på kort :)

Nu ska jag göra mig klar för en promenad, och i eftermiddag ska jag och Noel på bebisträff! Ska bli kul att träffa alla Familjelivsbebisar nu. Har bara sett magarna innan och nu kommer det nog vara ca 15 bebisar på träffen, så det blir många små kompisar för Noel! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj jag ser ju otroligt intresserad ut på bilden vid plikta, jag som byggt sandkaka med Tilda! =)

Spessartin sa...

Kul att titta på varvet kan jag tänka mig, jag har bara gjort det två gånger tror jag.

Nu har jag satt upp ett löp-mål, att springa Kraftprovet i Trollhättan den 17 juli. Dock har jag fått lite problem med knät och kan inte springa alls just nu, men jag hoppas att det läker så att jag kan börja träna. Loppet är 11,6 km i kuperad terräng, så ajg behöver sannerligen träna!

Låter som om ni har det fullspäckat om dagarna verkligen! Skoj!

Maria sa...

Härliga bilder som alltid!! :)
Norge-låten har gått på radio ungefär 1000 gånger i timmen här (inte helt oväntat) så jag hade snarare börjat bli lite trött på den, men i jämförelse med en del av de andra låtarna tyckte jag den var en värdig vinnare!!
Vi har varit ute i skogen hela dagen, mmm skönt...
Stora kramar till er!

Moster sa...

Vilken härlig helg ni haft! Så himla fina bilder och lille Noel har lekt en massa :) Sötnosen! Hoppas vi kan ses i veckan! Kramar!

Elin svarar sa...

Camilla: Ja, du lekte ju faktiskt i sandlådan men tog ingen bild då:( Men kan intyga att du lekte i alla fall. Du sjöng ju för fullt på andra kortet i alla fall :)

Spessartin: Ja, det var kul att se varvet - har aldrig gjort det innan! Man blev bra sugen :)

Ah, Kraftloppet har jag aldrig testat - får se om man är hemma då och kan springa! Andreas är med och ordnar ett lopp i Borås i september - Kretsloppet! www.kretsloppetiboras.se Kika in där och anmäl dig :)

Maria: Tack! Jo, låten är mysig faktiskt så det var en värdig vinnare. Mycket bättre än många andra! :) Härligt med skogen! Får ta en tur i Verleskogen snart! :)

Moster: Ja, imorgon syns vi! =)