tisdag 24 mars 2009

Morgonstund har guld i mund

Igår sa jag till Andreas att jag nog kommer ha ungefär samma dygnsrytm som innan nu när jag är hemma. Han lägger sig ju ungefär samma tider när han ska jobba, och om jag lägger mig då och sover till kanske 8-8.30 så har jag ju fått ganska mycket sömn. Men jag borde aldrig ha sagt det för jag vaknade imorse vid 5 (FEM) när han gick upp, och sen somnade jag inte om.

Andreas åkte nog vid 5.30 nån gång och då började min mage kurra, så jag gick upp och tog ett knäckebröd. Igår åt vi middag mycket tidigare än vad vi brukar göra, och inget mer efter det så magen var nog ganska tom. Tänkte att "nu somnar jag nog!" men då hade jag ju varit uppe ett tag så hade verkligen vaknat istället :) Men men, hämtade GP och läste lite i den och sen gick jag upp, så nu sitter jag här! Ska strax fixa frukost och sen se vad vi ska hitta på idag!

Är ju faktiskt föräldraledig nu, men jag är ju inte förälder än :) Men ledig är jag i alla fall, och det är väldigt skumt! Blir nog en promenix på förmiddagen idag i alla fall. Varit inne 2 dagar nu, och jag kreverar snart av detta. Vädret ser ju strålande ut just nu också, så det verkar vara en bra plan! Ikväll ska vi in till Camilla, Denis och Isabella och äta våfflor, ska bli smaskigt! :) Tjuvstartar våffeldagen lite :)

Drömde så himla konstigt inatt, och jag blev så full i skratt nr jag tänkte på den idag. Jag hade kört bil ut på en åker för jag var jagad av någon. Men när jag stod på åkern så blev det stort polispådrag och jag hoppades på att kunna rymma, men blev tagen av Piketpoliser.... Detta skulle ge mig 4,5 år i fängelse men som tur var så hade jag en väldigt bra advokat, Johan (det du Linda, han kanske ska sadla om?), som skulle sänka detta straff! Medan vi väntade på min dom så var jag och massa folk ute för att shoppa, men jag orkade knappt röra mig för magen var i vägen :) Kom så himla mycket folk som jag känner in i drömmen och allt var knas! Några hamnade i fyllecell (?) av något slag men där fick man mest sitta och rita med vattenfärger....

Jo jo, tur att det var en dröm! Men den var så himla tydlig, och jag kan riktigt se det framför mig... :) Men men, dax för frukost!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha! Johan som försvarsadvokat? Iklädd kostym, vildsint argumenterandes för din sak? Tja, varför inte? Om han fick ha shorts! XoD