torsdag 13 september 2012

Tja!

Elias här! Min storebror är hos mormor och morfar. De hämtade honom efter dagis idag och sen fick han följa med hem till dem för imorgon ska de på utflykt så jag är själv hemma med päronen. Därför har jag tagit datorn för att berätta om min dag, men inte dagen idag utan dagen igår... jag hann inte igår nämligen! 

Jag startade dagen med mina vänner Puh, Nasse och Tiger! Vi snackade lite allmänt och la upp planerna för dagen. Gött att ha kompisarna hängande framför sig. Medan jag satt där så åt Noel och mamma frukost och Noel fick se en stund på Disney, eller som han säger till mamma "bara några minuterrr till, mamma"... och hon går på det varje gång! 


När vi hade lämnat av storebrorsan på dagis så gick vi en promenad! Det var tydligen en promenad med många olika utsikter - titta så får ni se. Själv tröttnade jag och sov gott hela rundan!










Här är min nya vagn förresten, den är väldigt behaglig att sova i och mamma säger att den är lätt att köra också! 

När vi kom hem fick både jag och mamma mat, det var smaskens. Sen skulle vi leka... Ni skulle sett hur fjantig min mamma var som gjorde konstiga miner, ljud och gester - men jag måste medge att jag gillar det! Jag gillar även mitt babygym för det är så fina nyckelpigor i det. Man kan småprata lite med dem och de är för söta! Jag gillar också att ligga på mage, då ser man bra vad som händer... men efter ett tag blir det jobbigt så då blir jag arg på mamma om hon inte vänder tillbaka mig. Ibland kan jag rulla tillbaka själv, men jag lyckas inte alltid! 

Under eftermiddagen var vi hemma hos mammas kollega och hon har två barn som vi lekte med. Jag kollade mest in de andra, men det var trevligt i alla fall och vi ska ses igen :)

Nä, nu ska jag se till så att mamma ger mig käk så hon får skriva mer om vad vi har gjort idag med barnmorskebesök, besök på Öppna Förskolan och en joggingtur... det ni! :)

Over and out!

~ Elias 




4 kommentarer:

Unknown sa...

Sötis!!

Lina Tolf sa...

Visserligen vet jag ju att du har en mamma som är duktig på att lära barn läsa, men det är ju ändå fantastiskt att du redan bloggar Elias. Kram

Anonym sa...

Gullunge!! Puss från moster!

Emma tolf sa...

hej elias! vilken fiin vagn du åker i! och du verkar ha en sjysst mamma:) Bra att noel lär dig hur man får mer disneyminuter;)