onsdag 11 juli 2012

Dag 2 på Astridland!




 




Efter att ha sovit på hotell i Hultsfred så var vi redo för ytterligare en dag hos Pippi & Co. Eller sovit och sovit, jag var nog mer vaken än sovandes med tanke på hur varmt det var i rummet. Lite jobbigt att röra sig nu också, och med den värmen blev jag helt genomsvettig och vid 3-tiden var jag nära att ställa mig i duschen en stund... Andreas hade frusit under natten (?) för han hade lagt sitt täcke under Noel och ville inte dra bort det. Haha, han hade kunnat ta mitt som låg på golvet! 

I alla fall, med mer eller mindre vila i kroppen så åkte vi tillbaka till Vimmerby! Vädret var något svalare denna dag 2, men helt okej ändå. Det kom lite regnstänk, men blev liksom aldrig mer än stänk så vi klarade oss med regnjacka en kort stund för att sedan ta av den igen. Ganska ypperligt väder för min del :) 


 Vi gick den lilla gatan framåt och kom till Emils gård. Där klättrades det på djuren, och lektes en stund. Sedan gick vi vidare mot Stora Scenen där vi fick se en föreställning med Emil fastnade med huvudet i soppskålen. Därefter promemerade vi genom parken och tittade på Kajsa Kavats hus, Karlsson på taket, Salrkråkan och många andra.








Lotteri och bollkastning... lotteriet gav i alla fall vinst. 

Den lilla, lilla staden! 

Till slut hamnade vi återigen hos Pippi och sjörövarna!



Noel blev aningen "starstrucked" när han träffade Pippi. Han vågade knappt titta på henne och kröp närmare och närmare mig för varje bild! 


Vi avslutade besöket med Allsång tillsammans med Prusseluskan, Kling och Klang! Mycket trevligt och tror att både Lotta och Måns kan slänga sig i väggen efter detta ;) 
Barnen fick önska nummer på en byrålåda, och däri låg en sak som skulle symbolisera en sång. PÅ bilden längst upp till höger är det Leia som önskar sång. Leias mamma och jag fick kontakt genom familjeliv nrä vi väntade Noel och Leias lillasyster Stella. Inte setts på länge, men följer hennes blogg så det var lite lustigt att springa på dem där! :) 





Inga kommentarer: