lördag 31 mars 2012

2 fina kompisar!


Här har vi två fina kompisar! 

Dessa barn har väldigt roligt ihop och man märker att de tycker otroligt mycket om varandra. De leker superbra ibland, bråkar ibland och tröstar varandra när någon av dem är ledsen.

Isabella var ledsen igår när vi lämnade BB och Camilla där, och Noel var riktigt bekymrad. Han kom till mig flera gånger och sa saker som "Mamma, Isabella är ledsen." "Mamma, vad vill Bella?". När de kom hem hit igen och började leka så var hon glad igen och kvällen flöt på bra. När det var läggdax så hörde jag massa
fnitter inifrån vårt sovrum och när jag kom in dit så låg båda två under samma täcke och skrattade så att täcker hoppade.

Isabella sov med mig i vår säng, Noel i sin säng och Andreas på soffan och jag vaknade av att Bella satte sig upp och sa "Elin, ska vi kolla vad Noel gör?" Jag trodde hon hört honom så jag sa att hon kunde gå upp till honom men sen var det mycket tyst. När jag kikade in på Noels rum så stod Bella över hans säng och tände/släckte lampan och sa "Nolle, det är morgon nu! Vi måste vakna!"

Under morgonen och förmiddagen har de lekt bra, och de har bråkat om lite småsaker men det går oftast lätt att komma överens igen. Det har utspelat sig en hel del roliga små dialoger dem emellan.

Vid fruktstunden
Bella: Noel, min spanskafröken på dagis säger bananas.
Noel: Okej, mina fröknar säger bananer (på bred göteborgska).

De står vid bordet och pysslar med lera. 
B: Tycker din pappa om kaffe?
N: Nej, det gör han inte!
B: Min pappa tycker om kaffe!
N: Okej, min pappa tycker mest om julmust och mjölk!



1 kommentar:

Nina Silfver sa...

Kul att det har fungerat bra att med Isabella. Det är roligt att läsa vad kompisarna Noel o Bella gör. Kram mormor Nina