söndag 15 januari 2012

Snart så...

... är det nog dax att gå och lägga sig! Imorgon vid 5.30 ska vi åka hemifrån och bege oss mot Landvetter, så uppstigning blir ju innan 5 *omg* Men det är ju inte nåt ont som inte för något gott med sig, och att spendera en vecka i Egypten med hela klanen Axell klassas som något gott! :)

Idag har vi packat, och städat och det mesta är nog klart nu! Jag stack iväg till Torget nu på eftermiddagen för jag slängde min necessär när vi kom hem från Dalarna, eftersom det hade läckt av Andreas Axe i den så den luktade mycket starkt! Kom på det nu när jag skulle packa ner mina saker så det fick blir en ny inhandlad!

Igår tvättade vi på förmiddagen, och sedan drog vi ut till Martin, Jeanette och lilla Tove... eller "Liiiiiiiiilla Toooooviiiii" som Noel säger :) Där blev det först en promenad ut i skogen, och sedan bjöds det på smaskig tre rätters middag!

Martin inledde med Matjessillcheesecake! Mycket smaskigt! Till huvudrätt blev det rimmad kolja som han hade panerat. Detta serverades med pressad potatis, citronsmörsky, hackat ägg och räkor. Väldigt, väldigt gott! Innan vi var klara med huvudrätten så säger Noel "Vart är efterrätten, mamma?" Hmmm, pappas pojke?! ;) Till efterrätt blev det Marängsviss i alla fall och Noel smaskade glatt på sin glass!

Vi hann även spela lite spel under kvällen och jag vann i När då då? Yatsy och kom tvåa i Hollywood, och trea i Musikleken så jag dominerade kvällen! :) Vi körde hemåt framåt midnatt, och slocknade gott här hemma!

Inga kommentarer: