tisdag 23 augusti 2011

Jobba onsdag...

Japp, imorgon är det onsdag och jag ska jobba! Saknar förra året då onsdagar var min lediga dag ;) Det var så skönt att komma hem tisdag och veta att nästa dag var ledig, men nu är det nya tider. Det är skönt att jobba heltid rent jobbmässigt, för man är i sin klass varje dag och man är med om något händer osv. Men privat var det ju underbart att få en helt ledig dag med Noel, och den var verkligen ledig.

Noel har varit ganska ledsen när vi ska gå till dagis nu de första dagarna, så det kanske är därför det känns extra jobbigt att jobba mer också. Redan hemma på morgonen säger han "Nej, jag vill inte till dagis idag! Mamma inte jobba!" och så är han ledsen. Usch, de första lämningarna denna terminen var jag helt gråtfärdig när jag kom ut efter lämnandet, även om jag inte visade det inne på dagis utan bara glattt vinkade hejdå och gick. I fredags ringde jag t.om. dit efter nån timme men då var allt bra och han lekte och var glad, så då kändes det bättre även för hans mamma ;)

Idag var första dagen som han inte grät, även om han protesterade när vi skulle gå. Men när vi kom dit så gcik han med fröken in efter att han kramat mig, och han var inte ledsen utan verkade bättre till mods. Hoppas att det vänder nu. Han trivs där och det märker man när man hämtar honom för då skrattar han och leker massor. Igår ville han inte med hem när de var ute i sandlådan så det kändes skönt ;)

Men men, man får ta tillvara ännu mer på helgerna med honom nu! Andreas föreslog att han skulle ta med Noel ner till Helsingborg nu när han åker ner för att bygga i helgen, men vi får se om jag klarar det. ;) . Jag kunde ju åka med ner men Andreas och Martin ska bara bygga hela helgen så om jag åker med så hade vi inte kunnat hitta på nåt ändå, och jag känner mig lite trött nu i terminsstarten så jag vill bara ta det lugnt hemma. Jag jobbar så sent tisdag-torsdag denna veckan så är inte så roligt om all min Nolle-tid försvinner. ;)

Nä, nu ska jag läsa en stund innan ögonen faller ihop... det är ju ändå arbetsdag imorgon!






Inga kommentarer: