torsdag 7 oktober 2010

Krasslig lilleman!

Jag vaknade i natt av att Noel rörde runt i sin säng och sen hörde jag hur han hulkade och lät. Först så blev jag rädd att han hade fått feberkramp igen och flög upp men när jag närmade mig hans säng så förstod jag att han var på väg att kräkas.

Vi fick upp honom snabbt, men tyvärr hade han redan satt igång så det blev byte av lakan, ny pyjamas, lugnande av liten ledsen kille och allt annat om hör magsjuka till.

Det var ett barn som hade spytt på förskolan i tisdags så det var inte helt oväntat att den nu kom till oss nu. Efter att vi kommit i ordning igen så la vi oss och hade nästan precis somnat när samma visa upprepade sig. Så återigen... nya lakan, lugna bebis och försöka somna om... Andreas la sig på soffan så att han skulle kunna sova lite innan jobbet, jag ringde dagistelefonen, sms'ade kollegor och sen somnade vi om. Vi har studiedag idag så bättre att jag är hemma idag och Andreas imorrn för imorgon har jag utvecklingssamtal och lite annat att fixa på jobbet.

Efter att vi återigen hade somnat om så sov vi nog nån timme innan det satte igång igen, men denna gång hann jag få upp Noel innan han kräktes lite till. Stackars liten var riktigt ledsen men han lugnades snabbt och sen somnade vi om till ca 8.30.

Vi startade dagen lugnt och låg i soffan och tittade på Nalle Puh. Ju längre tid som gått desto piggare är han och vi stack iväg en snabbis till Ica för att köpa Blåbärssoppa till honom så att det ska bli vänligare mot magen. Så nu har han smaskat Blåbärssoppa och knäckebröd, med Piggelin till efterrätt och han verkar efter omständigheterna må rätt bra.

Efter lunchen blev det ett långt bad och nu sover han gott. Han skulle absolut inte sova men efter att ha läst lite bok, och sjungt Midnatt råder ett par omgångar så somnade han riktigt gott! Nu blir det lunch för mig och sen ska jag kolla igenom lite jobb inför utvecklingssamtalen imorgon!




Nalle Puh är roligt!


Blåbärssoppa och knäckebröd är mumsigt!


Glass är gott....


... men kallt!


... Men väldigt gott!

4 kommentarer:

FK-Tjänsteman sa...

loggade du in på Försäkringskassans självbetjäningstjänst åxå...annar får du hitta på en bra förklaring när du begär ersättning..

Till FK-mannen sa...

Nej serru... för det gick inte att logga in där igår. Kom bara upp Error-meddelande! Men jag sms'ade in anmälan! Och idag har Andreas fått anmäla! :)

Linda sa...

Usch för magsjuka! XoI Gott att det verkar bättre, men hoppas att ni klarar er nu!

Malin sa...

Men lille Noel! Hoppas du är mycket piggare nu!
Men det har sina fördelar ibland att vara sjuk ;)
Kram!