söndag 10 oktober 2010

Krasslig mamma...

Japp, just när vi trodde att vi hade klarat oss från lillemans magsjuka så slog det till. Vi var bjudna till Martin och Jeanette i fredags för att äta och sedan bada badtunna. Martin hade hyrt en till fotbollslaget som skulle användas på lördagen, men tyckte det var lika bra att utnyttja den hela helgen så då skulle vi få fredagsbada hos dem.

Vi kom väl dit vid 18.30 - 19 någon gång, och Martin höll på att fylla tunnan. Mat skulle beställas och när vi läser menyn så känner jag att "nä, jag är inte så sugen på mat..." Vilket var lite konstigt eftersom jag var vrålhungrig när vi körde dit. Trodde att jag blivit lite åksjuk eller nåt, för det blir jag ganska lätt på vägen hem till dem. Men när det höll i sig så började jag ana att det inte stod rätt till.

Andreas och Martin åkte för att hämta maten, och när jag började känna illamående på allvar så förvarnade jag Jeanette och sedan gick jag ut för att ta frisk luft. Noel följde med mig för dels är han lite blyg nu med människor han inte känner igen direkt (första stunden, sen släpper det igen!), dels vill han inget hellre än att vara ute. Gick runt på gräsmattan ett tag i mörkret och helt plötsligt börjar jag spy. Så då satte det igång och Noel stod bredvid och höll mig i benet :(

Jag fick ringt Andreas och sa att de fick skynda sig hem och att vi behövde åka hemåt. Så när de kom var det bara att packa in våra saker i bilen igen, vinka hejdå och bege oss hemåt. Noel somnade direkt i bilen och jag satt i bak med en spann och försökte "häva" illamåendet. Om jag brukar bli åksjuk på den vägen så är det inget emot vad jag blev denna gången... fy f*n vilken resa hem det var. På vägen från Västerlanda till Kungälv stannade vi nog 2 gånger så att jag fick gå ut och jag ska bespara er alla detaljer men det var inga trevliga stopp om man säger så.

Väl hemma var det raka vägen upp och jag la mig på soffan. Vaknade nog 2-3 gånger även under natten men efter kl 3 fick jag sova... ända till 7 då Noel vaknade och kom upp och ut i vardagsrummet. Jag kände mig ändå piggare då och magen var lugnare och när klockan började närma sig 8.30 så skickade jag Andreas på innebandy, med order om att skynda sig hem efteråt. Under tiden som han var iväg så låg jag på soffan och Noel lekte bredvid och i soffan med mig. Det var som att han märkte att vi skulle vara lite lugnare för han var jättesnäll, men han tyckte nog att mamma var ganska tråkig för när Andreas kom hem så blev han jätteglad och ropade "UUUUUUUT!".

Andreas föreslog att han skulle ta med Noel och åka till Helsingborg så att jag skulle få vila hela dagen, och även få chans att sova idag och jag som var hyfsat trött tyckte det lät bra. De packade ihop lite saker och gav sig iväg vid 11.30 och då somnade jag och sov till 16-tiden. Därefter blev det slappande i soffan, innan jag orkade mig in i duschen och efter det var jag såpass pigg att jag orkade gå och hyra en film. Var ju inget kul på TV så jag kände att jag behövde ha något annat för att inte tråkas ihjäl och tycka väääldigt synd om mig själv. Jag hyrde The Blind Side, som var en riktigt mysig film och efter den så somnade jag gott.

Vaknade strax efte 8 idag och mådde helt ok. Har ätit lite frukost nu och detta verkar gå vägen, så nu friskförklarar jag mig själv men det får ju bli en lugn dag idag ändå. Ska städa undan lite här hemma och förhoppningsvis ta en liten promenad i det fina vädret sen, måste ju få njuta lite av det också! :)

5 kommentarer:

Farfar sa...

Stackars Elin. Skönt att du mår bättre och åter är feet for fight. Var ju synd att behöva spendera helgen på detta viset. Men Noel har tittat på Flera bäävkopoor. och han var jättemycket ute och slocknade som ett ljuse vid åttatiden vaknade i dag vid ca. sju.
Kram.från sambo, Prins Bus, farmor och farfar

Tash sa...

Usch, snabbt kommen och snabbt förbi, men härjade svårt på vägen! Lät inte alls kul! Gott att det känns bättre nu, men hörde att Andreas inte slapp undan heller! XoS

Elin sa...

Farfar: Ja, bara att hoppas att Ni slipper det nu! Skönt att Noel fick titta på lite grävskopor och leka lite i sandlådan i alla fall :)

Linda: Ja, det är skönt tat det försvinner lika snabbt.. hoppas jag inte smittade er men hann ju knappt se er så jag hoppas att ni slipper. Andreas mådde illa igårkväll men verkar ha stannat vid det, han kände nog efter lite för noga ;)

Spessartin sa...

Usch så otäckt att må så dåligt. Skönt att du mår bättre igen!

Elin svarar sa...

Spessartin: Ja, det är verkligen äckligt med magsjuka och man blir bedrövligt sjuk... men tur att det ändå vänder hyfsat fort :)