lördag 16 oktober 2010

Grattis!

Grattis Sandra och Marcus till er lilla flicka!
10-10-14 föddes en liten tjej på 51 cm. och 3790 g. Alla mår bra och hon är jättesöt, för vi har sett kort på webbisar! :)

Idag ska vi ha syskonträff i Alingsås! En årlig tradition, med start förra året! ;) Förra året var vi allihopa i vår syskonskara + Jens syster Annie med man. I år kan inte Micke och Nathalie komma, och Annies man Jacob kan inte heller... men vi andra får festa på ändå!

Ska vara hemma hos Erik i år. Nej han har inte flyttat hemifrån, men han har FF... haha... :) Blev enklast att lösa det så med tanke på barnvakter, kattallergier osv. Noel ska vara hemma med farmor och farfar, och kommer få ha myslördag med dem! I Alingsås idag går ett lopp, Running lights, som går genom några upplysta delar av Alingsås. I oktober månad så ljussätts nämligen Alingsås av olika konstnärer, och så kan man gå en promenad genom stan för att se detta. Nu har de skapat en kvartsmara där banan går igenom dessa delar. Starten går dock kl 19, och jag vet inte hur jag ska göra riktigt. Blir ju lite mitt i vår syskonkväll känns det som, och vi hade faktiskt bestämt först så jag tror jag tar en fin runda längs havet idag istället.

Har haft intensiva dagar på jobbet nu ett tag. Flera utvecklingssamtal är nu avklarade, men jag några till nästa vecka. Alla har gått förvånansvärt smidigt och det är riktigt trevliga samtal. Skönt att kunna sitta ner med eleverna och deras föräldrar i lugn och ro, och hinna gå igenom skolsituationen och hur de trivs i skolan. I min klass har vi ett gäng sköna bönor, och även om det finns några att "jobba" med så går det framåt. Och jag har fått så himla mycket positiv feedback från flera föräldrar nu vilket gör att man orkar fortsätta jobba med dem!


Inga kommentarer: