söndag 19 september 2010

Lite av varje!

Får ju börja med det viktigaste: Noel mår bra och det var ingen fara hos doktorn! Barnläkaren hade undersökt honom och det såg bara bra ut, så nu kan vi andas ut igen! :)

Vi har haft besök av farmor och farfar sen i torsdags å Noel har haft fullt upp med Faaamo och afa och lekt och lekt. De hämtade honom på dagis i torsdags och eftersom han skulle till doktorn i fredags så var han ledig från dagis hela fredagen. Passade ganska bra eftersom han var så snuvig också, och lite extra ledighet verkar ha gjort honom gott! Kanon också för oss föräldrar att ha någon som hämtar honom på dagis, så att man kan jobba klart lite på jobbet utan att stressa därifrån för att hämta. Så stort tack till faaamoo och afa!

Stort tack ockås till mooomo som hämtar Noel varje tisdag! Det är den dagen som han kommer ha som längsta dag på dagis annars eftersom vi inte kan hämta förrän 17 den dan, men nu kommer momo som en räddande ängel kl. 14! Noel och vi tackar och bockar! :) Sen ger det ju moofa en möjlighet att springa hit från jobbet inne i stan, och sen får vi alla middag - en winwin situation som det kallas :) Nu går Noel omkring och säger "potisda" vilket vi tror betyder På tisdag! ;)

Nu hoppar vi mellan ämnena, men det får man göra när man inte uppdaterar så ofta ;)

I fredags var jag och Andreas på Jörgen Mörnäck tillsammans med Jonas och Anna-Maria. Riktigt bra var det, och han är en sto runderhållare med sina imitationer och sin musik. Efteråt blev det kanongod middag på Vino Pasta due.

Igår var det dags för Kretsloppet i Borås, och både jag och Andreas stod på startlinjen! Kände mig inte direkt laddad innan, men när vi väl kom igång med att springa så kändes det bra. Höll mig runt 5 min tempo de första 5 kilometrarna för att därefter krypa ner under 5:an, och hålla mig där ända in i mål och detta gav mig ett resultat på 49.33, vilket jag är nöjd med! Andreas imponerade med sina 55 minuter och är klart nöjd med detta! Nu är jag mer taggad till att träna fart igen, har inte riktigt känt för det på ett tag och mest joggat omkring men nu vill jag öka upp lite igen :) Nästa helg blir det nog Oslo Halvmarathon för min del också, och jag har sett ytterligare 2 tävlingar som ser bra ut denna säsongen - en kvartsmara i Alingsås 16 oktober, och Göteborgs halvmara i början av oktober :)

Idag blir det husvisning i Olofstorp, röstning och valvaka. Ska nog ge mig ut på en jogg med Camilla också, som kommit igång ordentligt med sin träning nu! Idag vill hon utöka sina rundor lite och då får jag, i egenskap av PT, hänga med :)

2 kommentarer:

Maria sa...

Härligt, härligt, härligt!!!
Slå en pling om du/ni vill ha en kopp kaffe på väg till/från Oslo!!!
Stora kramar från mig

Linda sa...

Åh, det där gröna i Iglabacken? Det såg så himla fint ut!