fredag 14 maj 2010

Fredag som är fredag... :)

Fast ledig fredag! :)

Noel vaknade vid 6.30 och det var min tur att gå upp med honom imorse! Jag hade det i alla fall så lyxigt imorse att det hängde nybakat bröd från bageriet på vår dörr idag. Det är kanon att ha en granne som jobbar natt, tack Denis! Vi gick upp, åt frukost, lekte och pysslade lite med allt möjligt innan vi körde igång brördbaket som ni fick se i morgonens inlägg. Noel blev hysteriskt rädd för assistenten men vi lyckades i alla fall få ihop degen och sen ställde vi den för jäsning.

När det var gjort så gjorde vi oss i ordning och åkte ner till Freeport. Hade inga planer alls för dagen så det fick bli en lagom utflykt. I bilen började vi prata om Ullared, men vi sparar det till en annan gång när man är mer förberedd - gäller ju att ha lite koll på vad man ska ha när man är där så man inte missar något.

Vi fyndade i alla fall lite på Freeport! Jag köpte en blå klänning, jättesöt och bild får komma senare. Andreas köpte en snygg skjorta, och så hittade vi en servis. Vi har nu Höganäs trekantiga servis i olika färger, men många tallrika är kantstötta och det ser inte så roligt ut och vi har pratat ett tag om att hitta nåt annat "vardagsporslin". Och nu hittade vi en på HEMMA som båda gillade direkt, så den slog vi till på. Får visa bilder på den också senare.

Efter lite matshopping på Maxi så begav vi oss av hemåt och fick i oss lite mat och sedan gick vi ner och hämtade Isabella på dagis! Solen hade kommit fram och det var jättehärligt väder ute så vi var ute på gården och lekte en lång stund.

Sedan har det blivit mat, bad, lek och nu nattar Andreas Noel. Jag har bakat klart bröden, som blev superfina och bättre än förra gången :) Och nu är middagen i ugnen så snart ska Camilla komma in på lite mat här!


Promenix hem från dagis!
(Hon hade mössan på sig sen, Camilla, jag lovar!) ;)
Noel ska tillbaka o hämta pappa och Bella Bus!


Busungar!

Roligt att åka rutchkana




3 kommentarer:

Sandra sa...

Vilket fint väder ni har:) Här är det bara grått, kallt och regnet öser ner:(

Elin till Sandra sa...

Idag har vi också regn och tråkigt väder, men igår blev det kalasfint och då får man ju passa på att vara ute!! Hoppas allt är bra med er och magen :)

Spessartin sa...

Spännande med era Freeportfynd! Hemma är en väldigt kul affär tycker jag, jag hittar nästan alltid nåt när jag är där! Ser fram emot bilder på era fynd sen!