fredag 16 oktober 2009

Redan fredag...!

Oj oj vad dåligt med uppdatering här! Har inte orkat och haft nån motivation för att skriva, men får ge det ett försök idag! Får väl ta det dag för dag för enkelhetens skull!

I tisdags så åkte jag till Alingsås på förmiddagen. Karin o Linnéa kom också hem till mamma o pappa, och det var full fart sen! Framåt 18-tiden så åkte jag o pappa ner till Nolhaga för att träna med jogg! Var ett bra pass, som det brukar bli! Efter uppvärmningen så gjorde vi lite löpskolning, sen blev det lite backe och lite fartlek också innan nedjogg!

Jag sov över i Alingsås, eftersom jag ändå tänkte spendera onsdagen där, eftersom Andreas skulel bort hela dan och inte komma hem förrän 21-tiden. Så onsdag förmiddag blev det promenad för mig, Noel, Karin, Linnéa och Selma! Var skönt ute, och riktigt höstfint! När vi kom hem igen så blev det lite fika innan vi stack ner till simhallen. De har babysim drop-in där på måndagar och onsdagar så vi passade på att testa det. Noel njöt i vattnet, och Linnéa tyckte också det var roligt! Mamma tog lite bilder på oss, men jag får lägga upp dem när jag få¨tt dem från henne. Efter badet så blev det lunch, och sen åkte jag och Karin hem till Berit för att titta igenom lite saker från farmors hus. Fanns lite saker som vi tog, och det som är kvar ska gå till insamling/basar. Jag och Noel körde hemåt vid 19-tiden och han somnade i bilen, väl hemma så somnade han om efter lite nattning!

Igår så blev det först utflykt in till stan med Camilla och Bella Bus! Kunde ju inte gå till vv i onsdags eftersom jag var i Alingsås, så tog ett besök i centrum istället. -0,7 kg var resultatet för veckan så det kryper neråt :)

På eftermiddagen hämtade jag och Noel Lovisa på fritids, och så åkte vi hem hit för att fika. Lilltjejen fyllde 7 år förra helgen så det fick vi ju fira lite. Hade en trevlig eftermiddag, och Lovisa är lika rolig som alltid :) Närhon hade blivit hämtad, och Andreas kommit hem så stack jag ut o sprang. Betsämde mig för att köra "Hur långt kommer jag på 20 min-pass". Startade med uppvärmning och stretch och sen satte jag iväg. Tänkte på löpsteget hela tiden och på att försöka ta i lite mer än vanligt, och jag hann 3,9 km :) Förra ghågen var det 4 km, så nästan där igår också ;) Sen blev det nerjogg hemåt i mörkret!

Väl hemma så möttes jag av underbara Noel. När jag öppnade dörren så hörde jag att han satt i gåstolen så jag knackade lite och ropade på honom och så kikade han fram ut i hallen, och kom emot mig en väldig fart och skrattade! Hjärtat svämmar ju över av kärlek då :)

Idag har vi varit ute och handlat lite, och om ett tag ska vi iväg på babysim. Hade tänkt ta en promenix också men vädret är verkligen inte lockande så sparar det till en annan dag. Har haft innedag istället, och det är ganska mysigt! Har kokat äpplepuré till Noel av alla äpplen som vi fick med oss från Alingsås. Han verkar gilla det, och det känns ju bra att göra något hemlagat till honom i alla fall ;) Blev lite sugen på att laga mer egen mat till honom, så det blir nog lite matlagning snart framöver.... en annan dag.... :)

Nu ska jag packa kläderna till babysimmet, och sen vila mig lite innan vi ska åka!

Trevlig helg!!

Inga kommentarer: