torsdag 20 augusti 2009

Effektivitet

"Vila dig när ditt barn sover" står det i många böcker och tidningar som handlar om barn och föräldraskap... Pyttsan, det är ju då man har tid att ordna med allt annat. Noel somnade för en stund sen och på 30 min hade jag satt på kaffe, torkat golvet och duschat. Sen när jag insåg att han fortfarande sov så han n jag även plocka undan på diskbänken, och sätta mig framför datorn för att ordna lite "måste-saker" och jag tror nog att jag kan lyckas bli klar med allt nu innan han vaknar. För sen när han är vaken så hinner man inget, speciellt inte idag när han absolut inte vill sättas/läggas ner utan bara ska vara i famnen. Lite gnällig har han varit både idag och igår, men jag vet inte riktigt vad det beror på. Men men, de små liven har ju också dåliga dagar och kan känna sig hängiga!

Annars så har vi mest varit hemma nu, och tagit det lugnt. Mormor är på besök från Stockholm så har träffat henne lite också. Hon, mamma, Karin och Linnéa var här på förmiddagen och fikade, och det var mysigt. Linnéa var så duktig och gick själv här, och jag och hon mumsade smoothie ihop också, även om mycket kom utanför :)

När Noel har vaknat så ska vi promenixa till Torget för att ordna lite ärenden, och ikväll blir det kräftskiva hos Regnbågsfamiljen (vi + grannar) :)

Inga bilder i dagens inlägg, men har inte laddar över från kameran... det får jag göra nästa gång han sover ;)

1 kommentar:

Karin sa...

Helt otroligt vad effektiv man blir!! Jag kan aldrig sova när Linnéa sover, då måste jag ju göra allt som ska fixas! ;) Kramar!