onsdag 24 juni 2009

Sommaren är här!

Ja, nu har nog sommaren kommit för att stanna, hoppas vi på! Vi har njutit av solen, och passat på att vara ute mycket.

I måndags gick jag och Noel en promenix på morgonen, och när vi kom hem hade vi planerat att gå till öppna förskolan med Camilla och Isabella men vi kände att vädret lockade mer så vi 4 campade ute på gården istället. Noel och Bella fick inviga Noels soltält som han fick från mormor och morfar, och det var toppen! Lätt att sätta upp och kanon för dem att ligga/sitta i och ändå skyddas av solen!






Igår åkte jag och Karin, med barn, ut till stugan i Ellös för att hälsa på mamma och pappa där. De har verkligen valt rätt vecka där ute och vädret var kanon. Blåste lite men vi ställde bordet på baksidan av huset så då kom vi i lite lä. Var en jättemysig dag, och vi njöt i solen. Det blev bara bad för pappa och Selma!





6 kommentarer:

Linda sa...

Härliga bilder, och onekligen praktiskt soltält!
Är inte ett dugg avis för att somliga får njuta av solen! :o)

Maria sa...

Åh såna härliga sommarbilder!!! Jag har varit ledig idag och suttit ute vid havet med en bok. Så ska det vara :)
Kram kram!

Elin till LInda sa...

Ja, tältet är kanon! Både för dem att ligga i, byta blöja i och amma i :) Hehe, det är verkligen en härlig vecka, synd att du jobbar! Men hawaii var ganska många avis på ;)

Elin till Maria sa...

Ja, man ska helst tillbringa de lediga dagarna vid havet :) i sol.. :) Vi ska ut till Ellös idag också, och sova över tills imorgon! Härligt!

Spessartin sa...

Jag skall försöka få ut en ask i bilen och så en ask i Måns bil, jag gjorde en sån dundertabbe en gång när vi var ute och turistade i Småland och gjorde en utflykt från hans föräldrar till Rumskullaeken som är en jättestor ek. Då kom jag plötsligt på att jag inte hade någon ny tampong med mig och ingen binda heller. Fick stoppa dasspapper för att inte skada sätet sen fick vi pipa raka vägen hem. Dumt.

Karin sa...

Tack för sällskapet på resan, mysigt! Så himla bra tält Noel har också. Grattis Noel igen på 3 månaders dagen! Puss på goenoel, och kramar till er!