onsdag 15 april 2009

Första dagen utan Andreas hemma!

Myskille

Idag är det Andreas första dag på jobbet! Känns konstigt att han inte är hemma nu ju, har ju varit ganska många dagar ihop nu men jag tycker gott det kunde varit fler :)

Igår kom vi iväg till Frölunda Torg så att jag kunde köpa lite mer amningsvänliga kläder, men blev inte så mkt av det. Köpte två amningstoppar på H&M men sen blev det inget mer. Hittade nån fin tunika också, men vill inte lägga pengar på kläder som jag inte ska ha sen så avvaktar lite till och hoppas på att snart komma i lite kläder :) Har typ 9 kg kvar tills jag är där jag var vid inskrivningen hos BM så nu blir det promenixer för mig och Noel :) Hade ju ökat lite innan det, så 11-12 kg skulle nog egentligen vara mitt mål då!

Sista pappadagen för den här perioden!

Efter Torget så gick vi en lång runda ner Näsetvägen till Åkered och så över till Önnered. Sen över Tippen nere vid Fiskebäck och så hemåt. Var riktigt skönt ute, och jag hoppas verkligen att detta vårvädret, och värmen, stannar! :)

Noel var på ganska bra humör igårkväll, men vi fick inte lägga ner honom utan han skulle ligga i famnen för annars skrek han så magknipet fanns nog där. När vi skulle lägga oss vid 22-tiden så var han fortfarande vaken och vid 22.30 började han skrika massa så jag och han gick upp. Sen halvsov vi på soffan till 2. Han skrek inte lika mkt som de andra nätterna, men han skulle ligga på bröstet på mig och då sov han lite. Stackars lillkillen, men imorrn ska vi till bvc så ska prata med henne om det då.
Imorse sov vi till ca 8.30 i alla fall så blev lite sömn ändå! Han har varit lite gnällig idag också, men nu har jag honom i Babybjörnen så då funkar det bra. Lägger jag ner honom så skriker han och vill inte sova så vi får gå så här ett tag. Han sov iaf en kortis förut, och då låg jag bredvid och läste och vilade lite!

I babybjörnen!

Nu ska vi nog äta lite här, och sen komma ut en runda med vagnen!



3 kommentarer:

Linda sa...

Vad praktiskt med sådan där..heter det "Babybjörn"?? :o)

Karin sa...

Söta Noel i babybjörnen, vad praktiskt att ha den att bära runt i! Knasigt när pappan börjar jobba, man har ju vant sig vid att ha dem hemma. :) Vi följer gärna med ut på långpromenader också!! KRAMAR!

Elin svarar sa...

Linda: Japp, Babybjörn är det! Mycket fiffigt :) Man kan bära runt men ändå ha 2 händer fria! :)

Karin: Ja, den är poppis! Ni får gärna gå med på långpromenixar! Både här o i A-sås... :) Bara att komma hit! :) Har inte bil nu, men kan ha det bara jag vet i förväg.... vill inte åka tåg riktigt än heller, men sen kan jag göra det också! :)