måndag 3 november 2008

Tandagnissel och Ultraljud!

Kan ta det tråkiga först, och det roliga sen!

Upptäckte igårkväll att en tand kändes så spetsig och vass, och jag trodde först att det fastnat något mellan tänderna, men till slut fick jag gå och titta i spegeln! Upptäcker då att en liten bit av en tand har lossnat… Kul, kul och dyrt, dyrt! Fick ringt tandläkaren idag, och eftersom jag inte har ont av det eller så, så ska jag dit nästa måndag! Ville helst ha en eftermiddagstid eftersom jag är borta från jobbet två förmiddagar denna vecka, och känns inte så kul att vara borta ytterligare en dag! Vet att mina kollegor ställer upp och tar det, men kommer ju vara borta mycket ändå med massa BM-besök osv så känns bättre att gå efter jobbet! Så måndag 15.40 ska jag dit…. Roligare kan man ju ha det!

Men men, nu till roligare nyheter! Skrev ju att jag ska vara borta från jobbet 2 förmiddagar denna vecka och det beror på bebis! Imorgon ska vi på Ultraljud! Det Riktiga! Ska bli spännande att se bebis igen, och lite pirrigt! Har sett den en gång, och hört hjärtat 2 gånger men ändå är det lika pirrigt! =)

På fredag ska vi till BM! På uppföljning efter ultraljudet! Andreas kan nog inte följa med då, men är ju viktigare att han är med på ultraljudet imorgon! Han kommer upp till Göteborg ikväll sen, efter Rögles match, så att han kan ”jobba hemifrån” imorgon och vara med på UL! =)


Mamma ringde idag och hade fått nys om en begagnad barnvagn från nån på Hantverkskursen! De sklle höra av sig till mig, och det lät både bra och billigt! Får se vad det är för sort och hur den fungerar! =) En teutonia '04 är detiaf, så mycket vet jag! Var inne och kikade på Camilla och Dennis vagn och de har köpt Teutonia! Kan ju snart provgå med den lite för att se hur det känns ;)


Nä, ska nog avsluta inlägget med att visa Andreas senaste inköp till bebis =)







5 kommentarer:

Anna W sa...

Hejhej, Lindas kompis Anna här. Vad sägs om denna vagn?

http://www.blocket.se/vi/18217662.htm?ca=1_9_s

Priset är diskuterbart. :o)

Anonym sa...

Usch då, aldrig kul att gå till tandläkaren, DYRT! Haha söta grejer Andreas shoppat! :) Ser fram emot UL imorn, vill ha bild på sötnosen!

Anonym sa...

Tråkigt med tandläkaren, det blir ju alltid dyrt hur man än gör känns det som. Hoppas att de kan fixa till det utan att plånboken blir helt ledsen!

Anonym sa...

Asch vad irriterande med tanden!

Men hahahahaha! Vilken kul haklapp!

Anonym sa...

Anda: Hej Anna! Ska titta på en beg. till helgen, men annars är det helt klart av intresse! :) Är det vändbar sittdel? :)

Moster: Nej, tandläkaren ser vi inte fram emot....

Spessartin: Ja, de kanske kan limma fast nån liten bit! :) Vill ju helst slippa gå dit, men är nog bäst att se vad de kan hitta på!

Linda: Ja, halklappen är ju finfin! :) Tycker Andy iaf! :)