måndag 3 november 2008

Pojke eller flicka!?

Ja, nu kan man börja undersöka! :)

Varje människocell har 23 kromosompar, varav ett par som bestämmer könet på din bebis. XX kallas könskromosomerna i en kvinnlig cell, i en manlig cell kallas de XY. Ägget innehåller den kvinnliga könskromosomen X. Mannens spermie innehåller antingen en X eller en Y kromosom. Om spermien innehåller en X kromosom bildas XX och bebisen blir en flicka. Innehåller spermien en Y kromosom bildas XY och bebisen blir en pojke. Enligt skrock kan detta vara tecken på ifall du har en pojke eller flicka i magen. (http://www.minbeis.com/)

Du väntar en Pojke

Om du:

- har en bebis som hickar lite
- har en toppig mage
- har magen långt ner
- har torr hud
- har tjockt & glansigt hår
- har en bebis med hjärtljud under 140/min
- inte var illamånde de 12 första veckorna
- sover på vänster sida
- har en tydlig hormonrand
- är sugen på sött

Du väntar en Flicka

Om du:

- har en bebis som hckar mycket
- har en mage som är bred åt sidorna
- har magen högt upp
- har mjuk hud
- har tunt & matt hår
- har en bebis med hjärtljud över 140/min.
- var illamånde de 12 första veckorna
- sover på höger sida
- inte har en hormonrand
- är sugen på surt & salt

Jag får nog göra ett test och checka av punkterna ovan för att se! :) Hittade även ett annat test på http://www.familjeliv.se/




Med hjälp av en kinesisk befruktningskalender finns det möjlighet att kunna förutspå om det blir en pojke eller flicka, genom att ange din ålder och befruktningstidpunkten! Uträkningen baseras på en kinesisk befruktningskalender som hittats i en kejsares grav för över 700 år sedan. Originalet till befruktningskalendern sägs finnas tillgänglig på Beijing Institute of Science i Kina. Många hävdar att denna uträkningsmetod ger mycket noggrant resultat, men inga seriösa studier har kunnat bekräfta det. Kalendern är svårtolkad för oss västerlänningar då den utgår från de astrologiska tidpunkterna (mer korrekt den gamla kinesiska lunarkalendern). Vi har därför gjort det enkelt och skapat ett unikt verktyg som översätter våra gregorianska datumangivelser till korrekt kinesisk ålder och lunartidpunkt.



Detta blev resultatet för oss, men jag har ju beräknat på de preliminära datum som vi har nu! Imorgon, efter UL, kanske jag vet andra datum! =) (Inte min födelsedag dock, men bebisens) ;)


Ditt födelsedatum: 1981 December, 07
Ange datum för befruktning (ägglossningen): 2008 Juli 20
Resultat: Flicka. Din kinesiska ålder är 27 år och befruktning är i lunarmånad 6



Haha, känns bra att sitta och könsbestämma sin bebis via Internet! :) Ja ja, spelar ingen roll vad det bli, bara det blir en frisk bebis! :)





2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gjorde också testen på internet, men minns inte om de stämde. Spännande att se vad det blir, jag längtar!

Anonym sa...

Haha, vad kuliga grejer för att förutspå könet! Jag tror det är en...poj...nej en fl...nej förresten po...nej, det går ju inte att gissa juh!! :o)

Okej, jag kör på pojke! Jag gillar pojkar! :o)