tisdag 28 oktober 2008

Nedräkning och uppkörning (Andreas)

Jag kan inte låta bli, idag har Elin sin uppkörning (b-körkort) närmre bestämt om ca 27 minuter. Hoppas verkligen att lugnet infinner sig och att hon essar uppkörningen. Jag vet själv hur nervöst det var, det är trots allt bara 1½ år sedan jag tog körkortet.

Utöver det så är det inte bara bäbisens nedräkning som pågår i min skalle (säkerligen Elins också). Jag har närmre bestämt 33 arbetsdagar kvar på plats i Malmö. Kunde inte låta bli att räkna antalet dagar och 33 dagar ska vi väl klara av, därefter bär det av till ösregnet i Borås. Jag vet redan hur jag ska lägga upp den 23:e december som är sista dagen. Egentligen hade jag velat köra ut från Malmö (på den väg jag kört miljontals gånger, känns det som) och tagit en god whisky men riktigt så kul får man inte ha på vägarna. Det får bli favoritjuicen och en god burgare samtidigt som man ser Malmös skyline försvinna i horisonten. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilken musik som ska spelas i bilen. Kanske blir det grön och vita bröder i sann Rögle-anda, det får mig alltid att må bra. Jag bevittnade en mycket bra match igår mellan Rögle och Frölunda i Ängelholm, 6-3 blev det för den som är intresserad. Jag lyckades även handla lite saker till bäbis i shoppen. Jag ska lägga upp bilder senare. Själv köpte jag årets upplaga av matchdressen och voila hade 700 spänn gått rakt ner i RBK:s klubbkassa. Jaja, va fan det är bara pengar och de ska spenderas.

15 minuter kvar till Elin påbörjar sin uppkörning .... *jag håller tummarna gumman* för om ca 12 timmar ska ju du köra mig till Helsingborg. Ikväll är det GAIS - HELSINGBORG på Ullevi. Kross av Göteborgslag igen? :)

/Nordväst-skåning

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oooo det är så spännande, vi håller alla tummar här! Vad sött med små bebis-Röglekläder :) Härligt att du snart slipper jobba i Malmö, skönt att vara hos Elin o Tjarles-Länart! Kram!

Maria sa...

Nu blev jag nervös ju!!! Håller tummarna. Kram på er!