torsdag 23 oktober 2008

Insnöade planer...

Ja indirekt kan man väl säga att det är lite insnöade planer nu! Vi hade ju planerat att åka till Bodö över nyår för att hälsa på Maria och Richard, men det var i somras som vi först pratadeom det och då visste vi inget om bebis, om Andreas nya jobb eller om Maria & Richards flytt söderut!
Maria & Richard flyttar till södra Norge i början av januari, men vi hade ändå tänkt att om vi åker hem vid den 2 januari så hinner de få iväg flyttlasset. Men vår bokning drog ut på tiden med tanke på Andreas nya jobb, för vi visste inte när han slutar på det i Malmö och om han är ledig mellan jul och nyår! För att göra en lång historia kort - Andreas slutar i Malmö den 23 december, och börjar i Borås den 7 januari så då finns ju tiden att åka upp! Så då kollar jag biljetter och hittar skaliga priser, detta var i måndags. Pratade med Maria om vi kunde stanna till 4-5 januari för det var bra tågspriser då, men deras flyttlass går den 5e så det var inte så kalajs. Så i tisdags kollar jag biljetter igen och då kostar det helt plötsligt 6000 kr ToR vilket känns lite mer än de 2500 vi hade tittat på först. Kollade även flyg men det är lite bökigare, och blev inte heller speciellt billigt..... har pratat lite om att bila upp, men det är en lång bilresa och jag vet inte hur stor jag är och om det är så mysigt att sitta still i en bil en 2 dagars resa då! Och så är det nog lite is, halt och snöigt vid den tiden på året i norra Norge så känns lite sådär att göra en bilresa då! Därav de insnöade planerna...
Tror vi får satsa på att hälsa på dem i Fredriksta när de kommit iordning där, ska iaf bli skönt att ha dem så himla mycket närmare! Kan ju ses lite oftare och kan ju t.om. åka upp över en helg då! :)
Huset vi kikade på har vi också lagt på is lite! Förnuftet tog överhanden och det känns ändå som ett bra beslut! Blev ganska ivriga där ett tag, men är ändå ett ganska osäker läge nu både finansiellt i världen och i vår egna lilla värld! :) Man vill ju inte ta sig vatten över huvudet nu, så får satsa på ett bra sparande och så hålla ögonen öppna för ett bra hus!
Nu ska jag strax ner och hämta upp min tvätt och sen är det dags att sova! Lite tomt att Andreas inte kom hem idag, han ska ju liksom göra det när det är torsdag så jag och bebis saknar honom nu! Men han kommer hem på måndag, efter hockeymatchen som han och Johan ska på i Ängelholm så jobbar han hemma på tisdag! Och efter fotbollsmatchen (!) som sportfånarna ska på, på tisdag, så åker vi till Helsingborg och så spenderar jag lovet där nere! Så dår får vi hela veckan ihop alla tre! :)
Tisdagen i veckan efter lovet är det dags för ultraljud, och det ser vi fram emot! Ska bli spännande att se hur mycket bebis har växt, och vilket datum de kommer fram till! Som det är nu så är ju beräknad förlossning på Påskafton, så det är ju en finfin påskpresent som påskharen kommer med isf! :)
Har rensat min garderob lite nu, finns ju en hel del kläder som jag inte kommer i längre. Samlat allt till Karin så att hon kan använda det, men har även förklarat att detta måste jag ha tillbaka sen ;) Ger ju i princip bort alla mina jeans nu för ett par månader! Fick ju supermycket mammakläder av henne så hon kan gott få låna lite nu! :) Så imorrn kommer nog hon, Linnéa och mamma hit för att hämta det, och mig, och så åker vi till Alingsås och så stannar jag där över helgen! Mysigt!
~ Ha det gott! ~

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad smidigt att kunna byta kläder sådär! Helt perfekt ju!

Skumt med biljettpriserna måste jag säga. Jag kollade på tåg till Sthlm, tänkte vi kunde åka över dagen en sväng fram mot jul, men då skulle de ha 1200 enkel väg för en person och det tyckte jag var lite väl häftigt. :(

Anonym sa...

Ja, biljetterna sköt verkligen i höjden sådär! hade räknat med att det kunde kosta en del sådär vid nyår, men för bara ett par veckor sen kunde man fått riktigt bra priser för att man bokade så långt i förväg! Men då kunde vi ju inte boka så det är inte så mkt att göra nånting åt ändå!

Anonym sa...

Vad typiskt och otur att priserna stack iväg sådär! Förstår att ni inte vill ge er ut i bilen hela den vägen och med magen!
Om beslutet att ligga lågt gällande hus känns rätt, då är det antagligen rätt också. Det brukar vara jobbigare om man beslutar och så känner man ändå "men joähåh!" :o)

Anonym sa...

Ja, det där med stövlarna blev riktigt lyckat! Hittade ett par jättesnygga, provade dem - OCH DE PASSADE! Jag är så otroligt grymt glad så det är inte sant! Det har aldrig hänt förut! Det känns som om jag vill ha på mig dom här inne och bara njuta! Jag blev så superglad, och sen var de inte så värst dyra heller - ännu bättre! =) Bild finns i min blogg!

Anonym sa...

Segt att det blev knas med resan, men bättre att ta det senare då kanske... inte så kul att åka långt med stor mage och isig väg! Det kommer fler hus också, rätt som det är kommer "ert" hus dyka upp!! Nu glömde jag ju köäderna idag, får ta dem imorn, aldrig fel med kläder! :) KRAMAR!

Anonym sa...

Jättesvårt att bestämma sig för vilka glas vi skall ha, men nåt dyrare än ikea lär det inte bli, käns lite väl stelt att börja samla på någon serie tycker vi, eftersom vi inte dricker varken vin eller annat alkohol speciellt ofta. Ikea duger bra tycker vi. Jag tror nästan jag bestämt mig för vilka glas jag tycker är finast, vi får se vad Måns säger bara...

Anonym sa...

Linda: Ja, det är synd att priserna stack iväg men se det positivt - Andy är hemma runt nyår och kan bära kartonger till ert nya hus! ;) Jag kan hejja på! :)

Spessartin: Grattis till stövlarna! Härligt att du hittade ett par som passade! Ska kika in på din blogg och kolla på dem, och se vilka glas du valde!

Moster: Ja, det är synd på resan men inte så kul att åka bil så länge med magen och allt... då får vi ta det en annan gång!!