fredag 31 oktober 2008

Idag styr vi kosan mot Gbg!

Japp, i eftermiddag styr vi åter kosan norrut mot Göteborg! Andy jobbar till lunch ungefär och sen sk v i äta lite här och så, och när vi är klara ska vi bege oss iväg. Har ingen brådska hem idag, men vill inte åka alltför sent heller.


Kikat runt på Blocket lite på barnvagn, skötbord osv. Aningen svårt hur vi ska ha det hemma, men kul att börja kika runt och fundera på hur man kan ordna det! Smarta lösningar får ju vara ett ledord i lägenheten framöver antar jag, men det kan ju finnas snygga smarta lösningar! :) Hittade ett fiffigt skötbord/skåp som inte verkar ta så stor plats! Kommer antagligen få ha skötbordet i sovrummet, eftersom det är ganska trångt i badrummet. Inte för att sovrummet är gigantiskt, men iaf! :) Kan ju fälla upp det när det inte används och då tar det inte så stor plats. Finns en spjälsäng i samma serie också, och det var inte kalasdyrt heller! Inte som det jag fastnade för på Babyproffsen iaf! ;) Sen har ju Ikea sin Leksvik-serie också och där finns också ett fint skötbord får nog kolla lite på ikea nån dag och se vad man får plats med! Får väl önska oss presentkort i julklapp, bebisen kostar ju en del! :)
























Vagga tror jag nog finns en tillgänglig som Linneá har haft, eller hur?! Den kommer man ju ha i början isf!

~ * ~ Linnéa, du har väl både vuxit ur den och bevarat den fint? ~ * ~


Igår så var det en lugn dag här, och det blir nog så idag också! Skrev in elevernas IUP igår, och kanske ska fixa klart det sista idag. Handlar om en timmes effektivt jobb kanske, men om man ska sätta sig nästa vecka med det på jobbet så kommer det ta längre tid för där blir man alltid avbruten!


Igår var jag iväg på Träningsakademin också, och fick tränat lite. Sportlife ingår i Klubb Sverige så alldeles gratis har man träninsgkort på anläggningar i hela Sverige. I Helsingborg är det då på Träningsakademin som faktiskt ligger nära Andreas föräldrar. Blev lite på konditionsmaskinera, och eftersom jag varierade lite på varje maskin så höll jag ut en timme.. :)


10 min crosstrainer
10 min trappmaskin
10 min cykel
10 min löpband
10 min annan cykel =)
10 min cykel



Blir inte så långtråkigt på varje maskin då, och då kan man stå där ett tag! Var inte så mkt folk heller, så bara att välja och vraka på maskinerna. De som var där var mest testosteronstinna pojkar som stod och hojtade varje gång de lyfte sina vikter. Häftigt! :)



Igårkväll var vi hos Kim och Linda en sväng också! Vi fikade och tjötade lite, och det var kul att träffa dem igen! Ska försöka ses i Gbg innan jul också, ska kika på datum och försöka få ihop det!

Ska sticka iväg till Väla en sväng sen, fick tips om en "maskeradutstyrselsdel" där, som jag ska kolla på! En liten detalj, men måste ändå ha det liksom. Har annars en annan lösning som blir lite pyssligare, som jag isf får ordna ikväll!



Nä, dax att sätta lite fart! Någonting ska man väl få gjort idag också! :)


~*~ Ha en bra dag ~*~

3 kommentarer:

Anonym sa...

Smarta lösningar har ju ikea gott om, det gäller ju att hitta nåt snyggt som man känner passar bara! Leksvik är jättefin tycker jag.

Det är nog vettigt att köra upp i tid ikväll, för det verkar ju som om det kan komma att bli rätt halt och isigt på vägarna. Ta det försiktigt!

Anonym sa...

Ja, det ska ju bli lite sämre väder nu, så vill ha gott om tid samt inte vara ute för sent!

Ikea har en del fiffiga lösningar, så får nog kika runt lite där. Leksvik hittade jag fina på Blocket som vi kanske slår till på! Allt behöver man ju inte köpa nytt och dyrt! :)

Anonym sa...

Ja vaggan är riktigt fin! Hon växte ur den för ett tag sedan. Jättefint skåp och spjälsäng, sån säng har Linnéa nu :) Kramar!!