torsdag 7 augusti 2008

Svårt att förstå!

Det är så himla svårt att fatta att detta händer! Vill bara komma till bm på torsdag och se så att allt stämmer, och att det verkligen är så här!

Har börjat läsa en del om vad som händer och sker och vi är nånstans mellan vecka 4 och 5 nu, och befinner oss i trimester 1, enligt familjeliv.se's uträkning!


Du har gått 29 fulla dagar av 281 (10%).
Du är i vecka 5.
Du har gått 4 fulla veckor och 1 full dag(v4+1).
Du är i 1:a kalendermånaden.
Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Mån 13 apr 2009
Du har 252 dagar kvar till förlossning.


Känner inte så mycket av detta än, men jag behöver gå på toa oftare än innan! Och jag är trött (men det är ju inget ovanligt) :). Spända och ömma bröst kan man ju också lägga till på listan över symptom!
Känns väldigt spännande och väldigt frustrerande att inte prata med någon om det! Pratar ju såklart med Andreas titt som tätt, men vi vill ju skrika ut det till alla! Men ska avvakta till torsdag och se vad bm säger och se hur långt in i graviditeten vi är! Sen får vi ta det beslutet om när vi ska berätta!
Haha, måste nu även fixa till en förklaring till varför jag inte ska dricka på kräftskivan om några veckor... kan ju inte dra den med att "Jag kör!" för det kan jag ju inte! :) Får komma på något bra!
~ Elin

Inga kommentarer: