måndag 8 oktober 2012

"Bara för att" - inlägg

Lite dåligt bloggande senaste tiden men jag har inte haft tid, eller ork, för det. När tiden väl finns så kommer jag inte på nåt att skriva, och när jag inte har tid så kommer jag på en hel del. Nu skriver jag bara för att jag "borde" och inlägger kommer nog kännas därefter... ;)

Vi har spenderat några dagar i Alingsås. Andreas och David drog till Hardangervidda i fredags, och vandrade i dimman där uppe. Jag och pojkarna blev hämtade av pappa i torsdags och stannade där tills lördagen. Vi hade kalasväder och både fredagen och lördagen var jag och pappa ute och sprang. I fredags blev det längdrekord, efter Elias,  för min del på 4,5 km och i lördags drog vi till med 6 km! :)
I fredags kom Camilla och barnen ut, och det blev utelek, skoshopping och innelek med dem. Dagarna där flöt på med lek, utelek, mys, god mat och slapperi... i lördags fick vi skjuts hem av pappa i taxin och det gillade Noel.

Lina, som ju också var gräsänka, kom över i lördags och vi lagade tacos, snackade ikapp, nattade barn och kollade på en superdålig film. Det blev en mysig kväll, trots filmen :)

Idag blev det måndagslyx med bio! Vi mötte upp mamma, Karin och Linnéa på Bergakungen och såg "Liten skär och alla brokiga", och därefter fikade vi på ett café i närheten. Det blev en mysig eftermiddag och sen tog vi spårvagnen hem till Torget. Vi promenixade därifrån, och Noel plockade massa löv på vägen. Efter en stund sa han
N: Mamma, vi kan göra lövavtryck sen när vi kommer hem!
E: Jaha, hur gör man då?
N: Man lägger ett löv under ett papper sen tar man en penna och drar över så blir det så bara ju.
E: Jaha, har du lärt dig det på Igelkotten?
N: Nej, jag har sett det på TV.

Hmm, där ser man - inte bara dumt att se på TV. Vi testade när vi kom hem och det funkade mycket bra!

2 kommentarer:

Emma tolf sa...

sötunge:) Det är så roligt när du skriver hur prinsen och du pratar:) vi skrattar fortfarande både åt glass-önskan-fiskbullar och trolla-bort-pappa-incidenten;)

Elin svarar sa...

Emma: Ja, de konversationerna är obetalbara!