tisdag 4 september 2012

Nu kör vi!




Japp, nu ska semesterkilona bort... eller kanske är det graviditetskilon? ;) Bort ska dem i alla fall, och för att enkelt ha koll på maten så har jag registrerat mig på Viktklubb.se på Aftonbladet. Jag skrev in mig igår, och på måndagar (de jag kommer ihåg) ska jag ge er resultatet för veckan. Jag har inte satt en definitiv målvikt, jag har som mål att komma i mina kläder igen, men det handlar om ca 20 kg i alla fall! Hur snabbt detta ska gå spelar inte så stor roll för min del, men jag vet att kilona inte rasar av mig för att jag ammar men jag tror de kan ramla av mig med rätt mat, motion och lite vardagslyx då och då! :)

De här två dagarna så verkar Viktklubb himla bra och enkelt att använda. Man skriver bara in vad man ätit och hur mycket för respektive måltid, och så räknar den ut hur mkt kalorier som gått åt och vad man har kvar för dagen. Motion läggs också in och kan "ätas upp" om man vill men om man inte vill så sparar man det.

Påminner mycket om viktväktarna då jag var med i Västerås men man räknar inte om maten till points, utan man räknar kalorierna - snabbt och enkelt! Har det även i mobilen så man kan registrera det där om man behöver, nu finns inga ursäkter!

Inga kommentarer: