onsdag 19 september 2012

Motionsdagen!

Imorse vaknade jag strax innan 7! Märkte att Andreas var uppe, och han skulle inte åka förrän ca 8,30 och båda barnen sov. Jag gick upp och Andreas hade vaknat tidigt, men han la sig också tidigt igår, och satt och läste GP. Jag passade då på att springa en sväng. :) Morgonjogg är ju inte riktigt min grej men eftersom Andreas idag skulle på konferens, och sen middag efter det så insåg jag att min chans till egentid blev där klockan 7 så då tog jag den. En kort promenad, en lugn lunk och avslutande promenix startade jag således dagen med. Mycket skönt!

När jag kom hem så var Noel vaken och vi åt frukost och tog det lugnt innan det var dags att lämna på förskolan. När han var inlämnad på Igelkotten så promenixade jag, Camilla och de små barnen. Vi tog en sväng ner mot Hinsholmen, och sa att vädret fick avgöra vår promenad. Vädret var på vår sida så vi gick 7,5 km!

Väl hemma blev det lunch, och sen mys och lek med Elias! Han var på strålande humör och vid 12.45 somnade han och sov en liten stund och då hann jag plocka undan och fixa lite, och när han vaknade så gick vi och hämtade Noel. Elias var då så pigg så vi tog bara bärselen ner!



På förskolan skulle ju även Bella hämtas, och vi beslutade oss för att ta en liten promenix med barnen eftersom vädret var så fint. Vi gick till brandstationen för att se om vi kunde se någon brandbil, och vi hade sån tur att både släckbilen och stegbilen körde ut när vi tittade så vi fick nöjda barn! Sen gick vi en sväng hemåt, men denna runda som kanske är en 10-15 min promenad i vanliga fall tog 1 tim och 40 min med våra ungar! Men de knatade på, plockade pinnar, kastade hö, kissepaus och knatade lite till :) När vi kom hem till gården fick vi säga hejdå vid vår port!




Uppe hos oss så myste jag och killarna i soffan och lekte lite innan middagen. Vi åt, badade och gjorde oss klara för natten... Eftersom Andreas var borta så hade jag en plan, och den höll.... nästan... 



...Elias höll sig vaken till strax innan 19. När han somnade så åt Noel kvällsmat, sen tandborstning och bokläsning. Detta flyter ju bra tänkte jag... sen vaknade Elias 19.30 och var ledsen. Jag tog upp honom, tröstade och ammade honom i sängen hos oss, men det gillade inte Noel. Han kan inte låta Elias vara då utan petar, grejar och pratar så att Elias inte kan slappna av., Jag sa till Noel ett par gånger ordentligt och Elias var svår att lugna. Sen slog Noel till Elias, inte hårt men väldigt avsiktligt och då blev jag arg och höjde rösten och då skrek Elias och tyckte inte alls det var trevligt länge. 

Upp med honom i soffan, lugna och trösta och försöka natt om. Då kom Noel upp men under tiden jag nattade Elias så förklarade jag för Noel att Elias blir rädd för honom när han håller på så, och att han inte var snäll när han slogs. Jag sa också att om han är elak igen och gör dumma saker så blir det ingen disney imorgon och då tog det skruv, han skulle absolut inte göra mer dumma saker. Jag sa också att jag förstår att det är jobbigt att ha en lillebror ibland, men man får ju aldrig slåss. Noel ångrade sig mycket och resten av kvällen flöt på bra. Elias somnade på soffan, och jag gick in med Noel till sängen... det tog ett tag för honom att slappna av men till slut somnade han också och 20.40 sov båda killarna gott! 

När jag är själv förbannar jag vårt sätt att natta Noel, för han är så van att vi ska ligga bredvid honom. När vi är båda hemma funkar det ju bra, och det är en väldigt mysig stund men som ikväll hade det vart så skönt att han la sig själv i sängen. Men å andra sidan, det är fler kvällar då vi är två hemma än när jag är själv... även om det inte känns så när man kollar kalendern framöver ;) 





Inga kommentarer: