söndag 9 september 2012

En skön helg!


Vi har haft en lugn och skön helg! Bara varit tillsammans, gjort saker men ändå vilat - precis vad jag längtat efter!

I fredags åkte jag och pojkarna till Karin och Linnéa för lek! Therese, Cornelia och Sebastian kom också dit och det lektes för fullt, och så smaskade vi på pannkakstårta till lunch! Mycket trevligt! Nr vi var där ringde mormor som frågade om barnen ville ha vinteroveraller?! Hon hade vart på KappAhl och sett att de börjat ta slut i vissa storlekar. Eftersom vi varit supernöjda med Kaxs overaller från KappAhl de andra åren vi haft dem så ville vi inte riskera att inte hitta så vi mötte upp mormor på stan! Solig och fin dag, och så handlar man vinteroveraller... men men, förra året kollade vi i slutet av september och då hade vi svårt att få rätt storlek till Noel så de där går åt som smör i solsken ;) Nu har både Noel och Linnéa sådana här finfina vinteroveraller :) Kul med mönster och massa färg, och Noel fick välja helt själv så tur att han valde som mamma ville ;)




  
Här gosar Elias med sin moster (och blivande gudmor ;) ) och med sin storkusin Linnéa!

Noel är hungrig
Smaskig pannkakstårta!


Efter att vi kikat runt i Alingsås ett tag så var det dags för oss att åka hemåt. Jag hade två trötta killar som skulle köra med hem till Göteborg, och gärna handla lite också eftersom vi inte hade komplett till middagen. Alternativet att köra hem, skicka Andreas till affären och sen laga mat skulle göra en väldigt sen middag så jag chansade på att vi skulle kunna handla snabbt på Ica i Lerum! Jag och Noel kom överens om att vi snabbt skulle handla det vi behövde och sen skulle han få en Piggelin, och det fungerade utmärkt! Han satt så fint i vagnen hela tiden. När vi kom till parkeringen så vaknade Elias och behövde äta, så vi satt i bilen och ammade och åt glass. Jag bytte hans blöja och sen körde vi hemåt... trodde jag! Lillfisen var inte alls nöjd och glad och skrek som besatt så vi kom över vägen till Shell där jag fick ta upp honom, lugna honom ett bra tag för att sedan amma lite till. Sen kunde vi köra hem! Trötta, hungriga och svettiga (iaf. jag) kom vi hem till Andreas som gjort det han kunde på kvällens tacos och när vi kom gjordes det sista klart och sen blev det mat! 

I lördags startade vi dagen med lek och mys! Alla skulle leka i Noels rum, och där skulle vi även lyssna på musik som han skulle sätta på! "Tipp tapp" känns sådär redan nu, men det är ju fint med julsånger också! ;) Efter morgonens lek så gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan. Volvo hade premiär för sin nya lastbil och det var lite happening kring detta. Bl.a. var vi på Götaplatsen där den här tjejen försökte slå världsrekord i att gå på lina. Tyvärr blåste det för mycket så hon klarade det inte, men jag är impad ändå över att hon ens stod där upp ;) Vi spatserade på stan en stund och sen blev det fika/lunch innan vi skulle hemåt. Noel och Andreas körde hem, men jag gick hem med Elias! En promenad på 1 mil, och det var riktigt skönt. .) 
Idag har vi städat och vikt tvätt under förmiddagen, och slappat här hemma! Jag tog en promenad till Ica, och sen blev det lunch. Efter lunchen var vi på husvisning i Partille. Det var en välbesökt husvisning och massa folk var där. Huset var trevligt, ligger  bra och härlig trädgård. Skulle mycket väl kunna tänka mig det, men tror att det kan gå för ganska mycket pengar med tanke på hur många som var på visningen. Vi hade även tänkt gå på en visning i Mölndal men när vi kom dit så såg vi att huset låg på en höjd med E20 precis nedanför, så vi vände! Körde runt i lite olika områden idag också för att få lite koll på områdena, och vi ska nog kunna hitta nåt hus någonstans, någon gång ;) 

Imorgon ska Andreas åka bort med jobbet till Vinga, och han kommer hem på tisdag! Jag ska ta barnen och trötta ut dem ordentligt så att kvällen går smärtfritt ;) Hoppas det blir fint väder så att vi kan hitta på lite ute :) 

Avslutar med bilder på de finaste som finns ;) 








5 kommentarer:

Unknown sa...

Kanonbilder! Men Elin, du belönar väl inte med glass?! Det stod det i vår BVC-bok att man inte fick. Man fick inte heller muta med socker.

Undras om de som skriver BVC-böcker överhuvudtaget har barn?

farmor sa...

Ni har världens underbaraste killar. Noel ser så stolt o belåten ut över sin lillebror.
Kram.

När vi två blir tre sa...

Kim: Glass? Nej nej, måste ha menat glas såklart! Han fick alltså ett fint glas när han var så duktig. Det var nog så jag menade.... ;) Socker? Det är ju både muta, hot och belöning! :)

Maria H sa...

Finaste killarna!!!

Anonym sa...

Å goa killar! Det var mysigt när ni var hos oss, och jag är såå glad att jag får vara gudmor! :D
Och fina overaller var det... Kram moster!