måndag 19 mars 2012

Har haft en givande helg... eller dyr om man ser det så :) I lördags drog vi till Gekås, och där blev det en heldag. Bästaste mormor och morfar/Monica och Bernsch (Bellas uttal) passade Noel och Isabella medan jag, Andreas och Camilla drog på shoppingtur. Denis var tvungen att jobba, den stackarn gick miste om hela äventyret. Det blev en lång dag på varuhuset men med många fynd :)


 Lite sånt där som man behöver hemma.... blir ju en del därifrån. 





 Noel fick också en del saker. Behövde en del i klädväg såsom regnkläder, jacka osv. Blev även en del leksaker men de är undangömda som födelsedagspresenter.










Även mini fick lite saker! Skulle bara titta efter babygym och babysitter, eftersom vi lånade sådant till Noel men nu hittade  vi så fina till bra priser så vi slog till. Noel fick också en sådan ram, så nu ska jag leta fram kort till hans ram.








Jag fick också lite kläder. Jeggings, tröja och leggings på mammaavdelningen. 2 koftor som magen kan få plats i eftersom det är knytband och lite toppar som magen kan växa i! 



Igår blev det en lugn dag hemma. Vi var alla ganska trötta, och pysslade lite här. Städade, plockade in alla våra saker och satte en bröddeg. Degen ska jäsa länge, men när det var dags fick jag fin hjälp att baka ut dem :) Vi kom även ut på en kort cykeltur runt kvarteret men det var nog det som hände igår.



Idag fick jag antagningsbesked till en kurs jag ska läsa -  SO för lärare! En kurs på distans, på 15 p på kvartsfart så hoppas det ska vara överkomligt. År 2015 införs nya behörighetskrav på lärare, och man får enbart undervisa i ämnen man är behörig i och detta gäller även våra yngre åldrar. I dagsläget har jag "bara" behörighet i svenska och matematik och jag vill gardera mig med ett ämne till. Jag läste även specialpedagogik på universitetet men det ger ingen behörighet. Skolverket ger möjligheten Lärarlyftet där man kan läsa upp behörigheter och det är en sådan kurs jag ska läsa. Det är sista gången Lärarlyftet går så man får passa på nu. Då kan skolan söka pengar och få en viss peng för de lärare som läser, så att man kan gå ner i tid osv. Eftersom jag ska vara föräldraledig så behöver jag inte gå ner i tid, men har en deal med rektorn att jag får gå de tillfällena som är under våren nu utan att gå ner i tid eftersom jag "bjuder" på hela nästa år. Lite knepigt att man ska "behöva" läsa mer när man är utbildad lärare med examen, men för att garantera en heltidsanställning i framtiden så tar jag det nu. SO är ändå ett ämne jag gillar så kan nog bli bra att kombinera föräldraledigheten med detta, är väl max en träff/månad i Jönköping. Har en kollega som sökt samma kurs, så hoppas nu att hon också kommer in! 

Nä, nu ska vi se ett avsnitt på Postis Per och sen är det nattning som gäller! Nattning utan napp funkar hyfsat nu, och han frågade efter den i lördags, men annars har han inte pratat om nappen alls. Det enda kruxet är dock att han inte vill sova i sin säng utan napp, men somnar finfint i vår.... I hans säng kan vi inte krypa ner och ligga nära, och jag tror det är den tryggheten han behöver just nu när nappen är borta så vi funderar på att skaffa en "riktig" 90 eller 120 säng till honom så att man kan sova med honom där. Kommer nog vara bra när bebisen kommer också för de gånger Noel kommer in till oss. Han ligger inte så stilla och då kan man istället gå tillbaka med honom till hans säng. Får kika runt efter någon bra! 

Avslutar med 2 bilder på mina prinsar.... Andrea sär ju sällan med på bild här så nu får han vara med på två :) Han skulle skicka in ett kort på sig själv till nya arbetsplatsen till någon personalkatalog så igår kväll fick jag agera fotograf :) 








2 kommentarer:

Maria sa...

Älskar bilden på Noel och Andreas!! :) Noterade också att Andreas var den enda som inte fick någonting på Ullared? Men så såg jag städ-grejorna på första bilden, det är förstås dem som är till honom!! :D

När börjar din kurs?

Längtar tills vi ses nästa gång, kram kram!

Elin till Maria sa...

Maria: Haha, han fick lite saker han också... :) Ajax, diskmedel, diskborstar osv.... haha.... :) Och lite tavlor valde han ut men hann inte fota allt.... :)

Kursen börjar nästa tisdag, så det är snabba ryck... är på halvfart till mars nästa år, så det borde man ju lyckas med :)

Ja, nu är det ändå ganska nära tills vi ses!!

KRAM