onsdag 25 januari 2012

Egypten

Har fixat lite bilder i olika collage nu, och jag tänkte presentera dessa med en kort text till. Att beskriva hela resan blir låååång text så det blir inte idag i alla fall. Kortfattat kan jag i alla fall säga att vi är så glada över denna resan, och det var verkligen underbart att vi alla kunde åka iväg tillsammans! Stort tack mamma och pappa, vi älskar er!

Första dagen tog vi en busstur runt staden. Kom till bazaren där det bl.a. såldes kryddor i långa rader!


Vi kikade in i en moské, klappade en kamel och åkte buss!
Strandhäng! Lite blåsigt var det, vilket man kan se på grabbarna i baren. Barnen verkade dock inte bry sig om detta!

Jag och Karin promenixade runt hotellet, och såg denna fina fisken från piren!

Mina fina brorsor! (Och några egyptier som dansar, där var inte brorsorna med)

Mer strandhäng!

Dromedaren Romeo som bodde vid vårt hotell!

Marinan! Det var här Andreas kunde ha sålt mig för 100 kameler....

Glassugna!

Ännu finare väder!

Vi åkte ubåt och kollade på korallreven och fina fiskar!

Pyramiderna fick sig ett besök ;)


Nöjd kille! Gräva i sanden, och äta glass!

Vi syskon m. respektive åkte på ökensafari! I full karriär körde vi ut i öknen, det gällde att hålla i sig!

Mycket sand! :)

Framme i beudinlägret fick vi köpa fina sjalar, och rida kamel! Jag och Karin posar!

4 hjuling, men det fick inte gravida köra så här fotar vi!




Néa hänger i baren med sin polare!

1 kommentar:

Maria sa...

Åh, härligt att få se bilder!!! Ser ut att ha varit en kanon-resa. Ska bli kul att få höra mer på söndag!
Stor kram!