onsdag 14 december 2011

Grundlurad!!

Jag är helt grundlurad... av min älskade man!

I fredags hade Andreas ett möte i Kungälv, och skulle därför köra mig till jobbet innan mötet. Han skulle sedan hämta mig efter mötet så att vi kunde hämta Noel och åka till Alingsås på glöggkväll hos min kusin.

Vi kom iväg ungefär när vi skulle. Lämnade Noel på dagis och gick till bilen. Andreas körde ut mot mitt jobb men väl där så stannade han inte. Jag trodde han missade vägen och tänkte att han skulle ta nästa väg upp mot skolan, men även där körde han förbi! Då började jag bli arg och säger något i stil med "Men stanna nu Andreas, jag ska av här!" Jaha, svarar han och då blir jag mer irriterad och svär nog tom. att han måste stanna :) "Ja må hon leva, ja må hon leva.." börjar han nynna och kör vidare... Så här får man inte göra mot mig! Jag blev chockad, arg, förtvivlad och nyfiken!

Jag skulle ju jobba, vem skulle ta min klass? Vem skulle hämta Noel? Skulle vi hinna till glöggkvällen? Skulle vi hinna göra efterrätter till min fest som skulle vara lördagen därpå? Skulle jag ha fest dagen därpå? Skulle vi julpyssla med Lina och David på söndagen? Fundersam, orolig och nyfiken satt jag i bilen och försökte få svar från Andreas om vad som skulle hända!

Jag fick veta att Noel skulle bli hämtad, att glöggkvällen var inställd och att min fest var flyttad till helgen därpå (nu på lördag) och att pysseldagen blir en annan dag.... men mer än så fick jag inte veta!

Vi körde ut mot Säve och där ligger en flygplats, men jag hade ju verkligen inget med mig och inte Andreas heller så jag trodde inte vi skulle flyga nånstans egentligen. Han parkerade ändå bilen där och vi gick in. Väl inne på Säve så tittar jag mig omkring och där står Camilla, Denis och Johan "VAD gör NI här??" var nog min kommentar, tillsammans med ett chockat ansikte!

Då fick jag ett paket och i där låg en resebroschyr om Budapest och då började det klarna... iaf. lite! Johan skulle dock inte åka med, han hade bara varit chaufför för Camilla och Denis, och ville in för att se min reaktion. Men Camilla och Denis skulle med i alla fall.

Kom iväg med flyget och fick en fantastisk helg i Budapest! En härlig stad, god mat och trevlig sällskap! Verkligen en present att minnas! Bilder kommer, men de flesta bilderna tog Denis så jag väntar på att vi ska få dem :) med bilderna kommer även en skildring av resan.

Packningen då? Jodå, även den hade Andreas lyckats med. Han hade smitit upp i torsdags när jag gått itll jobbet och packat mina kläder och sen lämnat väskan hos Camilla och Denis. Så roligt att detta gick vägen för jag var verkligen helt ovetandes, ingen har sagt nånting som jag ens skulle kunna tolka att det var något på G! Och då är det många inblandade såsom min chef, kollegor, alla som skulle på festen, föräldrar och vänner... Oj oj, så roligt det var!

Tack älskade Andreas för denna fantastiska present!


3 kommentarer:

Mormor o Morfar sa...

Verkligen hellyckat!
Vi ljuger så bra...

Linda sa...

Underbar överraskning!! :o)

Maria sa...

Haha, det är verkligen helt otroligt att vi alla lyckades hålla tungan rätt i mun!!! Är väldigt imponerad av Andreas som ordnade detta så bra för dig. Helt underbart! :)