lördag 11 juni 2011

Stora duktiga killen!

Vi har varit hos Jonas och Anna-Maria över natten och idag arbetades det i trädgården. Andreas hjälpte Jonas lite och Noel skulle såklart också hjälpa till! William var inte sen att haka på, så till slut gick vi alla omkring och fixade.
När det var dax för lunch så satt vi ute och när vi började bli klara så säger Noel :
"Mamma. Jag ska kissa!"
"Ojdå sa jag, då får vi springa in till toaletten!" Fastän han hade blöja på sig men eftersom han berättade att han skulle kissa så får vi ju ta tag i det och gå på toa om han annonserar innan. Så vi sprang in och satte honom på toaletten och då kissade han! Min stora, duktiga kille! Jag frågade om han även behövde bajsa, men det ville han inte. Han har kissat på toaletten ett tag, men aldrig bajsat. Vi satte på blöja och så efter en stund ser jag att han går undan i ett hörn så jag frågar om han behöver bajsa och det skulle han ju... så in på toa igen och jajamän, han bajsade på toa! Myckt beröm fick han, och mycket stolt var han när han vinkade hejdå till bajset när han spolade :)
Han har kissat på toaletten ett tag men aldrig sagt till om det så innan, och han har aldrog bajsat på toan innan så idag är en stor dag! Det känns som att vi ska försöka hårdköra utan blöja nu när semestern kommer!
Efter dessa stora upplevelser blev det en promenad så de små herrarna fick sova i sina vagnar och sen var vi nere vid stranden hela eftermiddagen och det blev dopp i havet för både mig och Anna-Maria men de små valde att bara plaska fötterna!

2 kommentarer:

Farmor sa...

Han är ju så duktig våran allas stora "Nolle"

Unknown sa...

Åh duktiga Noel!! Grattis =)