fredag 3 juni 2011

Långledigt!

Jag skrev ju nyss ett inlägg om helgen, och vips så är det helg igen. Eller ja, en arbetsvecka på 2 dagar kom ju emellan men eftersom jag är ledig onsdagar så har jag ju fått en långhelg som heter duga nu!

I tisdags så var lilleman sjuk, så bästaste mormor kom och tog honom då! Han var lite hängig under dagen och ville inte äta men ingen feber.

I onsdags så var Noel feberfri men jag upptäckte blåsor i munnen på honom, men han var ganska pigg i övrigt… Jag och han åkte då tåg till Alingsås för jag och Andreas skulle träffa prästen där. Där lekte vi och åt, och sen mötte jag upp Andreas! Det kändes jättebra, och vi hade ett bra samtal och fick öva på vigseln lite. Kändes smått overkligt och som om vi ”lekte bröllop”! Efter samtalet där så åkte vi till Silverborden för att hämta ut våra ringar! De var så fina, och jag gillar dem jättemycket! :) Noel åt knappt nånting alls på hela dan och hade ont i munnen och det var så synd om honom men nrä vi kom hem så slukade han 2 flaskor och välling och somnade gott…
.. och igår så vaknade han piggare. Han åt lite frukost och var mycket gladare än onsdagseftermiddagen och eftersom det inte var så fint väder som vi hade räknat med så då åkte vi till Universeum och det var populärt! Han sprang mellan akvarierna och tittade, pekade och tjoade och lyckkan var total när han fick stoppa ner handen i akvariet med rockan! Andreas deltog, utan större framgång, i ”Gissa snoppen tävlingen” där man skulle gissa vilken snopp som tillhörde vilket djur… svårt! Efter Universeum hade vi en trött kille men vi åt lunch på Lasse på Heden innan vi drog hemåt och då somnade han i bilen. När vi kom hem blev det utelek med Bella och Camilla och vi härjade på granngårdens lekplats tills det var dags att gå in för middag, bad och därefter sängdax!
Idag har vi passat Isabella, och Noel har premiäråkt sin cykelstol. Han gillade den och verkade njuta av att åka därbak. Jag hade Isabella bakom mig och hon kom med glada tillrop hela cykelturen ”Sitt ner på rumpan, Elin! Trampa på, Elin! Detta är roligt, Elin!” Vi trampade på bra och kom till Billdalsbadet, och där blev det pannkaksfika och lek i sanden! Underbart väder och barnen plaskade lite med fötterna i vattnet också. Noel knatade ut till knäna och trillade så han har tagit årets första dopp idag!

När barnen började bli trötta så cyklade vi hemåt och båda somnade på cyklarna. Väl hemma blev det lite mat och så kom Camilla från jobbet! Då gick vi ut och lekte, och vi stannade egentligen ute till 20.30 ungefär med lite pauser för att gå in och ordna maten vi skulle grilla! Behöver jag skriva att det var en väldigt trött kille som jag stoppade i säng ikväll? Andreas har varit ute hos Jonas nu under eftermiddagen för att hjälpa honom bära sten så nu har jag en myskväll hemma själv. Ska snart lägga mig och läsa lite men det blir nog en kort stund för en heldag i solen tar på krafterna och jag är inte bara rödfärgad nu, jag är trött också ;)









Inga kommentarer: