söndag 8 maj 2011

Underbar helg!


Vilken helg vi har haft! helt underbar! Avkopplande, kanonväder, utevistelse, trevligt sällskap och god mat, kan inte bli mycket bättre!

Igår jobbade både Andreas och Denis på dagen, men jag och Camilla sysselsatte oss och barnen på bästa sätt! Vi tog en buss ner till Näset där Camilla hade nosat upp en utförsäljning av VILAs provkollektion. Vi kunde ju inte motstå detta, såklart, så vi åkte dit!

Fick vänta en stund utanför innan vi fick komma in, men det var det värt! Vi kom ut med kanonfynd! Jag köpte en skinnjacka, en ljust, ljust rosa jacka (typ trench coat, men kort) och 2 toppar till det fantastiska priset 300 kronor! Har ju sparat massa pengar på detta köp ;) Bara skinnjackan kostar 595 kr i butik! Ska se om jag kan orka lägga upp bilder nån dag. Camilla kom ut med 2 jackor, och en top - också mycket snygga grejer! Så glada efter våra fynd promenerade vi hemåt.

På vägen hem handlade vi lite inför kvällens grillning och väl hemma blev det lunch. Efter lite vila så gick vi ut igen och lekte på gården. Stannade ute tills Andreas och Denis kom hem (Nej, de har inte jobbat ihop bara ungefär samma tider) och sen förberedde vi grillandet! Vi satt ute och åt, och det var så härligt! När det var dags för de små att sova så gick vi in och nattade dem, och snart därefter tror jag att alla vuxna sov (i sina respektive lägenheter).

Idag startade dagen vid 7, och då åt jag en lätt frukost. Sen plockade vi lite hemma och fixade lite och vid 9 sstack jag ut och sprang! En skön runda på 12 km blev det och den var behaglig i solen. Benen kändes lätta och det var härligt att vara ute!

När jag kom hem så hoppade jag in i duschen, och sen packade vi ihop oss och åkte ner till Fiskebäck. Vi mötte upp regnbågsfamiljen, och även Adela (en granne) gjorde oss sällskap. Vi satt i solen och njöt en stor del av dagen och till lunch köpte vi pizza på närliggande pizzerian. "det var roligt mamma!" sa Noel när han satt i sanden och grävde, och han njuter verkligen av att vara ute hela dagarna!

När vi kom hem så sov Noel en stund och sen åkte jag och han för att handla lite och Andreas rensade på förrådet i balkongen. Vi åt lite mat och sen var det dags för nattning! Andreas och Noel somnade ihop, och jag jobbade lite under tiden ;) Andreas kom upp efter en stund i alla fall, och vi har mest slappat i soffan och nu börjar det blir dags att förflytta sig in i sängen istället så att man startar jobbveckan pigg!

Jag hade tänkt lägga bilderna separat idag så att mormor/farmor-läsare kan få lite bilder på sina barnbarn men det funkade inte att lägga in dem så det fick bli collage!











1 kommentar:

mormor sa...

Du behöver inte tänka på oss när du lägger in bilder :-) vi kommer att lägga en stor beställning, håller på att spara till en minne-pinne nu ;-). Kram