söndag 22 maj 2011

Minivarvet

Som ni ser i mobilinlägget från i förmiddags så var inte miniVarvet så roligt, enligt Noel. Innan pratade han om att han skulle springa idag och igår på stora Varvet så tog jag honom på armen de sista 100 (?) metrarna och han pratade om att han sprungit med mamma osv. så han var lite taggad inför uppgiften men idag när vi kom till Slottsskogen så vände det lite.
När vi kom dit så började vi känna regndropparna och kort därefter så öste det ner. Det, i kombination med allt folk, blev nog för mycket för lilleman som inte ville springa måna steg på egen hand. Men efteråt var han ändå nöjd med sin insats och berättade att han sprungit och visade stolt sin medalj så jag tror nog vi kan hitta löparglädjen hos honom! ;)
Så denna helgen har hela familjen kutat runt på olika varv, och vi kom i mål allihopa! Inte riktigt de mål vi hade satt men nöjda och glada ändå. Jag kände av sätesmuskeln efter 15-16 km, och efter 17 gjorde det väldigt ont så då tappade jag mycket tid, men det gjorde inget för jag hade en härlig känsla hela loppet och det var ändå roligt (förutom att ha ont då). Nä rjag kom mot mål stod Lena, Flemming och Noel där och då tog jag Noel på armen så han fick följa med över mållinjen! Han gillade det och skrattade och pekade och folk tjoade! Blev lite bilder i målområdet så jag hoppas de kommer ut på Marathonfoto snart.Var även en fotograf från GT som fotade oss och en kille som ställde lite frågor men vi var inte med i dagens tidning! Räckte kanske att en Axell valsade runt i pressen i veckan. T.ex. här;
Positivt idag efter loppet är i alla fall att jag inte känner något och det är bra mycket bättre än efter förra helgens lopp för då smärtade det rejält men idag har jag inte känt något alls. Konstigt, men sant :)
(så, jag kan nog springa snart igen....)
Vi avslutade helgen med kalas för lillebror som fyller 25 idag, stort GRATTIS, och där blev det god mat och tårta! Även Noel och Linnéa fick presenter från sina bästaste morföräldrar De fick varsin balanscykel så nu ska det ut och cyklas. Noel ville inte testa idag för han var nyvaken och inte på humör så han ville bara vara i sandlådan men han gick och pekade på cykeln och sa "min cykel, min cykel" så den kommer nog bli en hit i sommar!
Avslutar detta centrerade inlägg (får inte texten att bli vänsterjusterad och fattar inte varför) med ett litet collage på Noels löprunda! Här kan ni följa hans spurt! ;)



Posted by Picasa

Inga kommentarer: