lördag 5 februari 2011

Skön lördag!

Dagen startade tidigt här, redan 5.30, men eftersom hela familjen somnat innan 20.30 igår pga föegående natts vakna tid så var det inte sååå farligt (även om jag kröp ner i sängen igen när Andreas gick upp med Noel). Natten innan var Noel vaken mellan ca 1 och 4, så igår gick vi som i dvala och somnade således tiiiidigt!

Idag har vi iaf varit desto piggare och när Andreas stack iväg på innebandy så målade jag och Noel vattenfärg. Noel älskar vattnet, men färgen är han inte så intresserad av så det resulterade i några ganska blöta papper. Efter detta så lekte vi med lera en stund, vilket är kul men lite kladdigt :)


Det började lugnt och fint...


... men slutade lite kladdigt!

Lera är kul, men otäckt att ta i! :)

Efter denna kreativa stund klädde vi på oss och gick ut. Vi fick sällskap av Bella och Killa-Milla och promenerade ut till stora vägen för att kolla lastbilar. Tyvärr kör det inte så många lastbilar här vid 10-10.30 på lördagar, men vi fick se en innan vi traskade hem genom lite vattenpölar.

Väl hemma så hade Andreas kommit hem så då klädde jag på mig och stack ut på en runda. Hade tänkt mot havet men det blåste fruktansvärt så tog mot Majorna och genom Högsbo istället och knaprade ihop 12 km innan jag kom hem igen.

När jag kom hem sov Noel, men han väcktes efter att jag ätit och sen stack vi till simhallen alla tre. Noel älskade det och åkte rutchkana, hoppade från kanten och plaskade massa. Han var rolig för han stannade inte när han inte bottnade längre utan bara fortsatte, och skrattade.

När vi kom hem började vi laga middag och strax därefter kom familjen Iglamyhr på besök. Vi åt Flygande Jakob, och efter att Noel somnat blev det Melodifestival och Äpplepaj á la Iglamyhr. Lilla Ronja var så söt, men lite ledsen och hade nog lite magknip. Jag gick med henne med magen liggandes mot min arm och sen somnade hon efter en stund, när vi dansade till Melodifestivallåtarna. Fick dock inte sätta mig ner för då tyckte hon inte det var så roligt, men det funkade bra att stå upp! :)

Efter Melodifestival och Hipp Hipp så åkte de hem och vi har slappat i soffan sen dess. Får nog snart sova, för imorgon ska vi till Alingsås. Karin och Jens har köpt en traktor så att de kan ploga sin väg (förhoppningsvis dröjer det tills nästa vinter innan den behöver plogas...) men imorgon ska nog Noel få provåka ;) Stor dag!

1 kommentar:

Linda sa...

Tack för igår! Du är min idol bara så du vet! ;o)