söndag 12 december 2010

Premiärturen!

Igår åkte vi till Alingsås på förmiddagen! Vid golfbanan där finns skidspår för en gröngling som mig, och bid Hjortgården finns skidpår med mer backar (som vi kan testa på senare)! Vi fikade lite hos mamma och pappa innan jag och Andreas åkte ut till golfbanan!


Lite pirrigt!

När jag väl krånglat på mig skidor, stavar och allt vad det va, så stakade vi oss iväg. Tekniken behöver nog finslipas lite, men jag är ändå nöjd med passet! Jag ramlade endast 2 gånger på vår 7 km långa slinga, och tyckte nog att jag kunde ta mig fram hyfsat... om man inte jämförde med skidåkarna vbi såg på vissa ställen förstås... ;) Men, det var roligt och utmanande och jag fick definitivt mersmak så ikväll efter lite kalas för närmast sörjande så ger vi oss nof ut igen! :)




"Mördarbacken" som gick över en å där vattnet inte fryst på.... :)


Nära en vurpa där, men jag lyckades hålla mig på benen...


Vasaloppet är ju bara 83 km mer än detta passet....






Andreas visar lite hur det ska gå till...


... eller inte ...

Nu står en Trippelbrownie i ugnen (Tack Malin för receptet) och jag ska förbereda dagens middag. Sen klockan 15 blir det lite kalas för mig! :)

3 kommentarer:

Linda sa...

Ser ju lovande ut måste jag säga! ;o)

Maria sa...

Heja Elin friskt humör, det är det som susen gör! Ser grymt ut ju! Vi får ta en tur tillsammans i vinter :)
Kram kram!

Farfar sa...

Jag tycker det ser ut som C. Kalla som far fram som en virvelvind(ganska visst som en försenad sådan)i skidspåret. Men hej svärfar jag har precis fått skidorna! Hur är du själv när du sniglar dig fram på vägarna? Elin du är Hur bra som helst, släng lite av din energi över på din sambo så åker Ni Vasaloppet nästa år.
Kram.