onsdag 8 december 2010

29

29 - a magic number.... eller? Känner mig inte så mycket äldre idag än i måndags, men det har ju ändå hänt en förändring... från 28 till 29!

Väcktes med skönsång, frukost på sängen och en ljuvligt lockig liten unge som pussade sin mamma och sa grattis..... eller? Hur var det nu? Njae, 5.30 väcktes jag av att en ljuvligt lockig liten unge stod upp i sin säng och pratade och jag lyfte över honom till oss. Andreas gick upp och gjorde en välling och då kröp Noel också upp och gick ut till honom. Jag sov räv så länge, för det ska man ju göra när man fyller år. Låtsassover när jag hör ett illvrål och den ljuvligt lockiga ungen vill inte alls ha ny blöja och skriker i högan sky. Plötsligt slängs dörren upp, och instormande kommer illbattingen utan blöja och kryper upp i sängen hos mig. Vi myser lite, han får ny blöja och välling och sen går han ut igen och jag startar om proceduren med att sova räv, och strax därpå väcks jag av;

... skönsång, frukost på sängen och en ljuvligt lockig liten unge som pussade sin mamma och sa grattis och en förtjusande blivande man som hade ordnat en fin present - ett par längdskidor! Så nu kanske klassikern kan bli ett faktum :)

Jag firades även under dagen på jobbet. Jag fick fin choklad av mina kollegor, många kramar, teckningar, och barnen sjöng för mig 3 gånger. Jag fick också ett grattiskort från förskoleklassen och i våra kort får barnen ge komplimanger till den som fyller år och jag fick:

klok, skriver fint, söt, bra på att jobba, mysig, bra arbetskamrat, den bästa läraren på skolan, snäll, bra fröken, tar hand om barnen bra, fin, finaste fröken, gullig, finaste fröken, gullig, bäst i hela världen, fint hår... så man kan ju inte bli annat än glad av sådan uppvaktning!

När jag kom hem blev det mer firande. Då kom vår regnbågsfamilj in och jag fick ett plåtställ, och en bandana. Plåtstället var en hit, och så även bandanan som jag använder mycket när jag springer och de tyckte nog att den jag har behöver bytas emellanåt ;) Vi åt thaimat när barnen somnat, och sen byggde vi hus ihop så nu kan vi bo i varsitt brunt litet hus med Non-stop på taket!


Kokar mat!


Bella i paket!

Förberedelse för peppakakshuset.


Helt hemmabakade pepparkakshus... som bara ska pyntas lite nu!

11 kommentarer:

Linda sa...

Grattis än en gång! Vad kul med längdskidor! Men ursäkta en med noll koll...vad är ett plåtställ? :o)
Och ja, jag är råimpad av de egengjorda pepparkakshusen!

När vi två blir tre sa...

Tack, tack! Ja, det ska bli kul med längdskidor... ska provas ut idag! :)

Plåtställ är en ställning där man kan ställa flera ugnsplåtar t.ex. när bullar jäser på plåtar så att man slipper ha plåtar över hela köket. Mycket fiffigt!

mormor sa...

Tycker det var synd att inte barnen fick vara med och göra pepparkakshus. Det fick alltid ni vara ;)Blir det Vasaloppet 2011, eller....?

Linda sa...

Aha, ja det var smart! :o)
Tack för klargörandet och lycka till med skidutprovningen! Kuul! Tips är vallningsfria, de är faktiskt helt ok och du slipper kladda med vallor. Egentligen bara när det är isigt som de kan komma till korta.

Camilla sa...

Talar mormor sanning nu? Var verkligen barnen med när det gjordes pepparkakshus?! ;-)Min mamma försökte lura i mig att hon band färskt blåbärsris och röda band på luciakronan jag hade varje år och försökte få mig att göra det till Bella nästa vecka. Men jag såg minsann på kort att jag hade glitter första året på dagis!!! =)

Anonym sa...

Camillas mamma sa....
Jodå, jag lindade lingonris inte blåbärsris runt luciakronan med röda band. Glitter fick jag ta i brist på lingonris.
Helt, hembakade pepparkakshus?????

Camilla sa...

Nä då första året såg jag minsann på bilderna att jag hade glitter, sen var det ris åren därefter det stämmer. =)

mormor sa...

Barnen var MED, men dom fick inte röra ngt. Dom kunde ju bränna sig :)

Karin sa...

Mysigt med pepparkakshus! Vi fick allt vara med, och titta på i varje fall när vi var små :) Vi kavlade nog en del också! Det blev iaf alltid fint och gott.
Fint kort du fått av barnen, du ska vara stolt tycker jag över alla komplimanger! :)
Kram lillasyster.

Jennie sa...

Å du är ju rena ungdomen;) Grattis i efterskott! Mycket tjusigt pepparkakshus och jättesöta bilder på Noel. Kram Jennie

Farfar sa...

Måste bara komma med en kommentar när jag ser alla insändarna. Elin är bara så kreativ Och duktig. Hon är världens ( i varje fall norra Europas) bästa Svärdotter, En bättre tös kunde Vi inte önska oss till vår påg. Och världens bästa lillpåg har dom gett oss.Vi älskar Er
Kram
Farfar o Farmor