måndag 4 oktober 2010

Helsingborgshelg

I torsdags hämtade farmor och farfar Noel på dagis och så fick han en ledig dag i fredags. Då körde de ner till Helsingborg, och så åkte jag och Andreas ner efter jobbet, med ett litet stopp in på Ullared... Inhandlade lampor till fönstret och en lampa till vardagsrummet, vinteroverall till Noel, vinterjacka till densamma, lite andra kläder till Noel och lite småplock!

I lördags var en utedag för Noel. Han var ute i sandlådan som Andreas byggt till honom, han krattade gräset och han var på promenad för att titta på grävskopor - en aktiv och rolig dag för lilleman. Jag och Andreas hann med en löprunda i Brunnsparken också, och så var det fotboll för Andreas en stund på eftermiddagen!

På kvällen hyrde vi film, hade lördagsmys och jag somnade i fotöljen :) På söndagen så körde vi upp efter frukost för jag skulle ha Lingon & Blåbär party på eftermiddagen. Vi hann hem, äta lunch, promenera en sväng med Noel (så att han skulle sova) och sen blev det klädparty. Mamma, Karin och Camilla kom, alla andra hoppade av så vi blev ett litet gäng... men lite kläder blev inköpta i alla fall! Linnéa och Isabella var också med, så det var full rulle här kan man säga :)


Noel krattar hos farmor och farfar.


Där!


Lite närmare...


Wow, vad nära man kunde komma!


Noel testar att stå i en skopa...


Och sitta på en annan.. :)


Plocka löv är roligt...


Men så här arg blir jag om jag måste gå själv!


Men ibland glömmer jag av mig och då kan jag knata på ganska bra.


Sandlådan!

2 kommentarer:

Mormor sa...

Vilken härlig helg för Lilleman :) Men jag tror nog att farmor o farfar njöt ganska bra också. Visst är det underbart att vara mor- eller farföräldrar?

Farfar/farmor sa...

Svar till Mormor. Det är det bästa som finns. Det är det bästa som hänt sedan Gustav Vasa`s invigning av Vasaloppet. Tack för en trevlig helg och tack för att vi fick låna Prins Bus en stund.
Kram Till alla.