tisdag 20 oktober 2009

Omelett!

Idag startade vår dag vid 7-tiden, ungefär som vanligt med andra ord! Noel låg och pratade en stund så att mamma hann vakna till liv lite grann. Sen kom vi upp och startade med morgonbestyren. När klockan närmade sig 9.30 så började det bli sovdax för lilleman så då plockade vi ner oss i vagnen, och gick ut en runda. Målet för dagen var Grimmereds frukthall, för att testa den! Det var fräscht och fint där inne, och man bli ju glad av att se alla färger som kommer från frukter och grönsaker! Trevligt med sådana affärer som håller så bra ordning för det gör ju att man vill handla mer. Smycketorgets Frukthall är nog strået vassare kanske, men denna var enklare att komma in i med barnvagn så det var ett plus! Blev en kasse med lite grönsaker och frukt, och det behövs väl nu när vågen hos vv igår stod på + 0,3! :) Nej, har inte blivit besatt och ska väga mig jämt men tycker inte om konsulenten på onsdagar så i torsdags vägde vi oss i stan, och för att komma i rätt rytm igen så blev det vägning igår igen då. Hade dock anat att det skulle bli + och tog det inte speciellt hårt. Haralltid vägt mig fm. innan lunch innan, och nu var det på kvällen efter mat och allt.... Men, nya tag denna vecka... :)





Efter promenixen kom vi hem, åt lunch, slappade och gjorde oss klara för Babysång! Camilla och Karin från föräldragruppen känner en tjej som håller babysångstund i Fiskebäckskyrkan, så vi gick dit! Var sju bebisar mellan 4 och 10 månader ungefär, och vi sjöng lite och sen fanns det sopplunch efteråt om man ville ha det. Jag hade redan ätit men satt kvar så att Noel fick äta banan. Var riktigt mysigt, och skönt när det inte var så många där så att det blev så avslappnat.

Noel, Linnéa och Jakob somnade alla i vagnarna när vi gick därifrån så vi tog en liten promenix på hemvägen så att de skulle få sova en stund. När vi kom hem så la jag Noel i sängen, men han vaknade kort därefter och då var det dags för mat igen.

Idag fick Noel testa omelett, vilket var sådär! Han har inte ätit ägg innan, så gjorde en "babyomelett" som det stod i receptet, vilket ungefär var som en "vuxenomelett" fast utan kryddor kanske! Han tyckte nog det var sådär, för det var inte de gladaste minerna när han åt men han fick i sig en hel del i alla fall, vårt lilla matvrak. Hade även lite potatis- och morotspuré till så att man kunde blanda ut det lite. Till efterrätt fick han hemlagad äpplepuré och den smaskade han i sig utan problem, och då blev det t.om. leende efteråt! :)

Omelett är sådär...


... men mammas äpplepuré är smaskens! :)

Efter matstunden så blev det lek på filten, och nu sitter han riktigt bra. Det är ju svårt när man ska sträcka sig efter en leksak som ligger lite förlångt bort - då blir det platt fall till mage men han är hyfsat nöjd med att ligga på mage nu också! Inga tendenser till att krypa, men han försöker komma iväg lite men det blir mest bakåt! :)

När Andreas kommit hem, så stack jag ut och sprang. Kunde inte åka till Alingsås och IK jogg träningen idag så jag fick köra själv! Fick bli kvalitetspass idag så gott det gick utan alla träningskompisarna i gruppen, men jag är nöjd med mitt intervallpass. Värmde upp först en bit, och sen gjorde jag de löpskolningsövningar jag kom ihåg :) Efter lite stretch så var det bara att köra gångvägen längs Beryll fram- och tillbaka, en sträcka på ca 665 m. Jag gjorde 5 repetitioner på följande tider, 2:55, 59, 51, 52, 48! Är riktigt nöjd med att sista intervallen gick snabbast, men så mådde jag grymt illa i slutet av den intervallen också och tog nog i till max tror jag! När jag kommit i "mål" och tagit några djupa andetag så var det lugnt igen.. :)

När jag kom hem så låg båda mina pojkar och sov här hemma, så jag smög in och satte på potatisen innan jag hoppade in i duschen! Sen väckte jag den större av de sovande killarna och så blev det middag och Den Stora Resan! Jag vill också åka iväg sådär, så himla fräck! Den ena familjen är för tråkig men de andra två familjerna är väldigt engagerade och testar på allt som deras värdstammar erbjuder dem! Japp, vi får nog söka dit! :) Men nu är det dags att krypa ner i sängen och läsa lite innan ögonlocken faller ner och John Blund kommer!

Sov gott!










2 kommentarer:

Tash sa...

Det gör ju så mycket att det är fräscht och snyggt bland frukten! Inte ovanligt i affärer att man träffar på mögliga eller mosiga frukter. Blä.

Miss C sa...

Tycker att Grimmereds Frukthall är finfin, hoppas att den går runt. De byter ägare/affärstyp jämt. Tråkigt!