måndag 26 oktober 2009

Helsingborgshelg!

Får börja med att meddela att föräldrarna och faster och farbror nu är framme i Usa, och de har det bra! :) De fick flyga från Amsterdam till Dublin, och därifrån vidare till Boston. Landade i lördagskväll, och hamnade direkt på en stor släktfest! Nu befinner de sig i Plymouth hos Rob och Liz! Måste ju bara tipsa om denna artikel också, där pappa blir lokalkändis! :)



Nu när mormor och morfar är bortresta så finns ett "krav" på fler uppdateringar på bloggen, och då också med bilder. Så det är väl bara att lyda och börja skriva.. fota gör jag ju redan, men det är inte alltid det hamnar på bloggen, men får ta mig i kragen nu i alla fall :) Kan ju glädja fler än dem också, så vi kör på det!



I fredags åkte vi ju ner till Helsingborg, och lördagen var ganska slapp. Jag kom ut och sprang en runda från Raus kyrka till Gantofta, och tillbaka. Noel lekte lite med farfar och farmor och när jag sprang så var de ute och gick en runda. Annars den dan så läste jag en hel del och bara slappade innan det var dags att göra sig iordning inför Marcus 30 årsfest.



Festen var i en lokal i området där de bor och det bjöds på smarrig lax! Var riktigt god mat, och en väldigt trevlig fest! Noel somnade till vid 19.30 men vaknade efter en stund igen. Passade på att byta på honom då, och ta på pyjamas och efter ett tag somnade han om och sov hela kvällen. Vid midnatt så åkte vi hemåt, och när vi kom hem så la jag mig med Noel och ammade lite så sov han strax gott igen!



Igår så blev det en promenix för oss, småregnade lite men vi trotsade vädret och gick ändå. Hamnade i en skur men den gick över snabbt och sen var det rätt skönt ute! Gick förbi hemma hos Sandra och Marcus och kikade på deras nytapetserade vägg, som blev jättefin! :) Kul att ha hus och fixa och dona i :) Väl hemma så tog vi det lite lugnt innan middagen, och när vi ätit och packat iordning så körde vi norrut igen. Noel sov gott i bilen, så när vi kom hem fick vi leka en stund innan det blev badning och nattning.



Idag sov vi ända till 8, vilket var ritkigt skönt! Morgonmyste, och sen åkte vi in till stan där vi träffade Lina. Hon har höstlov denna vecka så vi hade bokat in en fika. Var roligt att träffa henne ieg, och få lite uppdatering om hennes liv, och om livet på jobbet! :) när vi fikat klart så var det sovdax för lilleman så vi promenixade en stund. Noel somnade inte förrän efter ett tag precis när vi skulle skiljas åt, så då bestämde jag mig för att gå ett tag till så att han skulle få sova. Jag tänkte ta vagnen vid Linné men han sov så gott så vi gick vidare, mot Marklandsgatan. I slottsskogen träffade vi Malin och Vilmer och pratade lite med dem och Noel fortsatte sova, så jag bestämde mig för att gå hem. När man väl bestämt sig så går man en väg så att man kommer man en bit ifrån spårvagnarna så det blir ganska definitivt beslut att gå hem då! Men Noel sov.... ca 10 min till och sen vaknade han! :) Men vi stannade så att han fick äta lite, och sen var han nöjd i vagnen hela vägen hem!



Här hemma har vi varit igång och lekt, och fixat lite inför middagen. När Andreas kom hem så stack jag bort till viktväktarna, så killarna fick leka vidare själva. -1,1 kg blev det denna vecka, så det var en mycket bra vecka :)

Nu är snart vår middag klar, och sen blir det film! Hyrde Johan Falk 1 på vägen hem, så ska bli skönt att krypa upp i soffan sen och mysa lite!


Lek med farfar!
En ny rolig leksak!
Mys! Man vill ju aldrig gå upp!

2 kommentarer:

Tash sa...

Över ett kilo på en vecka är ju grymt juh! Trots 30-årsfest och bortabesök! Bra jobbat!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ny tävling hos Tant:

http://uj76.blogspot.com/2009/10/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_27.html

Med chans att vinna presentkort från en finfin barnbutik :)