tisdag 15 september 2009

Sol, sol, sol!

Ytterligare en dag med underbart väder när man tittar ut, vilket är perfekt för picknick! Karin från föräldragruppen frågade igår om vi ville med ner till Ganlet på picknick och det tackar man ju inte nej till. Känns som att man får ta tillvara på alla de fina dagarna som är nu!

Igår var vi på Öpnna Förskolan med Camilla och Linnéa (föräldragruppen, många med samma namn nu) och vi testade den på Furåsen. Jag tyckte den var mysig och kommer gärna tillbaka dit. Var väldigt lugnt, trots många barn. Inget pyssel och sånt som det är på Opalen, men lite lek, sångstund och fika!

Efter Ö.F så tog vi en promenix och när vi kom hem så var det operation Hålla-Noel-Vaken-Inför-Innebandykväll så att han skulle sova gott i vagnen på innebandyn... det funkade sådär, eller det funkade att hålla honom vaken hemma så han var trött när vi åkte dit och somnade i bilen. La över honom i vagnen och han sov vidare.... men det dröjde inte så länge innan han vaknade där och då var det lögn att få honom att somna om, trots att man såg att han var väldigt trött. Tror inte att vi kommer åka med honom så många gånger på måndagar, men vi får se, vill inte att det ska vara jobbigt för honom när vi är där och det var det ett tag igår. Var ju precis den tiden då han brukar somna så vi får se hur vi gör, annars så får Andreas åka själv.. Tråkigt, eftersom jag gärna spelar men inte på bekostnad av Noel. Jag får min träning ändå, så innebandyn är nog bättre för Andreas på det sättet. Jag får springa, och har ju tänkt att springa med på jogg-träningar tisdagar och torsdagar i den mån jag kan så jag får mitt ändå :) Men lördagar kan vi nog åka båda, om vi kör på att vi är i samma lag som vi gjorde i lördags! Vi får se, vi får se....

Nu ska vi göra oss iordning för en tur bort till torget tror jag... eller vi får väl gå när det öppnar vid 10, men dags att göra sig klara i alla fall. :) Noel har fått ett paket från Libero som ska hämtas ut på Lindex :) 6 månaders present från Liberoklubben, så det får vi hämta! Ska även ordna några andra ärenden så tror vi tar hand om det idag. Märks att Camilla o Isabella (och Denis då) är borta för jag och Noel får försöka sysselsätta oss själva nu och vi saknar våra promenad- och shoppingkompisar :) Även om vi inte hittar på saker varje dag så ses vi alltid nån gång/dag nästan, om så bara i trappuppgången!

Ikväll är det dags för IK Jogg styrelsemöte! Noel får antagligen följa med för Andreas hinner nog inte hem från jobbet innan jag måste åka, men han var så välkommen så det är ju bra :) Får se om han sitter tyst och tittar på, knappast troligt med tanke på vilken pratkvarn han är! :)

1 kommentar:

Malin sa...

Har blivit väldigt förtjust i Quinny Freestyle XL. Hoppas bara vi hittar en sådan begagnad. Vill helst inte köpa en ny, det blir så dyrt då.
Ja, det kommer väl bli så att Vilmer också sover i sin säng första passet och sedan i vår. Han vaknar ju fortfarande rätt ofta :/ Man kan ju inte lyfta runt honom för mkt för då vaknar han väl.
Hur var det på picknicken idag? Tänkte på det när jag var ute och gick. Vilket väder ni fick! :)
Vad gör ni på torsdag? Tänkte om det är ok väder kan vi ju ta en promenix och en fika nånstans kanske?
Kram!