lördag 6 juni 2009

Grattis Sverige på födelsedagen!

Japps, idag får vi gratulera Sverige på födelsedagen som en elev hade sagt till Lina igår :) Och förhoppningsvis får vi gratulera Sverige till en vinst mot Danmark ikväll också! :) Blir fotbollskväll här sedan, och innan dess lite midsommarplanering med Jeanette och Martin.

I torsdags var jag på min "slutbesiktning" hos barnmorskan. Då kollar de att allt läkt som de ska, att blödning upphört och att man kan knipa! Jag gick igenom utan anmärknigng och nu är det fritt fram att springa... "Men ta det nu försiktigt Elin" sa bm.. :)

Att börja springa har jag ju sett fram emot och nu var det ju fritt fram så på torsdagskvällen var det premiär e.b. (efter bebis). Kändes konstigt att ge sig iväg men riktigt skönt! Tog fasta på att ta det lugnt, för man vill ju inte råka ut för nåt nu! Blev en runda på 4 km. och det kändes bra hela tiden. Jag stretchade lite och gick vid nåt tillfälle men kändes skönt att springa och jag hade kunnat fortsätta ett tag till, men min förnuftiga röst i huvudet sa att det var bäst att sluta =) Gick inte i nåt mördartempo direkt och rundan slutade på 26 min 43 s. Har dock redan slagit denna tiden eftersom jag sprang samma runda idag på 24 min. 56 s. Andreas tog med sig Noel ut på förmiddan och jag sprang en sväng. Är så skönt att komma ut helt ensam, och vara Elin en stund. Är underbart att vara Noels mamma men jag vill inte att personen Elin ska försvinna mitt upp i allt!

På väg!
Igår åkte jag och Noel till Alingsås för att hälsa på mormor en stund! Vi åkte härifrån med bussen vid 10 och resan med tåg och allt gick finfint! Noel sov hela vägen och vaknade när vi kom fram till Kaptensvägen kl 12 :) Där blev det lunch och mys med mormor. När alla ätit och regnet slutat så gick vi upp till farmor. Hon vilade när vi kom och hon hade blivit så liten. Vi var ju där när Noel var en vecka och då kändes hon ganska pigg, även om hon blivit riktigt gammal. Nu var hon liten, och gnistan i ögonen var inte där och så pratar hon inte längre. Vet inte om hon kände igen oss, för det var inte mycket reaktion nu, men hon hade å andra sidan legat och vilat ett tag. Kändes skönt att ha hälsat på henne, men samtidigt jättejobbigt!
På tåget på väg till Alingsås
När vi besökt henne så tog jag med mig hundarna ut i skogen och Noel sov hemma hos mormor. När vi kom in igen och han vaknat så fick han ligga på en filt och lufta rumpan och då ville Selma vara med. De myste lite ihop =)
Noel & Selma myser
När Andreas hade slutat jobbet så kom han till Alingsås och så blev det middag där innan vi packlade ihop oss och åkte hemåt! Här hemma blev det lite film innan sängdax! Sen sov hela familjen till 9 imorse (med lite uppehåll för amning för några av oss). Dagen har ju hitills bestått av jogg, promenad och hemmamys. Medan jag skriver detta så ligger Noel bredvid mig i sitt babygym och Andy sitter i soffan och ser på film. Gott att bara vara hemma och ta det lugnt, och nu ska vi nog lyssna lite på sångerna i Den silvriga barnkammarboken för det gillar prins bus. :)

3 kommentarer:

Maria sa...

Härligt att se dig i löparkläderna igen Elin!!!
Vi har firat nationaldagen med besök från Sverige, Richards föräldrar har varit här så vi har sett Fredrikstad centrum och Gamlebyen. Mysigt!
Vi hörs och ses!
Kram kram

Spessartin sa...

Grattis till premiärrundan! Vad härligt! Jag skall ta tag i mitt liv snart och sätta igång med joggingen igen. Sämsta med det här jobbet att jag aldrig någonsin får rutin i någonting. Sen var det knäont och nu är jag så sliten så att jag inte vet om det är bra att springa egentligen, fast det är det nog ändå egentligen.

Karin sa...

Vad härligt för dig att få komma ut och springa lite igen, och att vara ensam en stund. Man behöver det! Mysigt ni hade på er resa till Alinge, goa Selma som vill mysa med Noelgos! :) Usach ja det är jobbigt att hälsa på farmor, men nånstans där inne finns hon och känner nog att man är där. Jag vill också ha den silvriga barnkammarboken!! Alla verkar gilla den, kanske vore nåt för Linnéa?! Kramar på er!!