måndag 25 maj 2009

Skåne ToR


Idag blev det en "liten" dagstripp för oss ner till Skåne! Vi gav oss iväg vid 8.30 imorse, och fick stanna en gång på vägen ner för lite färdkost för prins bus. Väl nere i Helsingborg bjöds det på fika, och lite småprat innan vi fortsatte ner till Malmö.

I Malmö var det premiär för både Noel och mig på Andreas gamla jobb. Mycket trevligt folk var det, och det var kul att träffa dem som man hört så mycket om! :) Noel sov sig igenom även denna sociala tillställning men han blev beundrad ändå! Han fick även en snyggg tröja och strumpor i present och han blev så glad :)

Efter besöket där så tog vi en tripp i Malmö för att beundra 2 byggnader, nämligen dessa:

Turning Torso


Zlatans lilla torp!
Sedan styrde vi kosan mot Helsingborg igen, och där blev det frillat! Smakade fantastiskt gott, och middagen avslutades med Budapestrulle eftersom det var lite födelsedagskalas för Andy :)

När vi hade ätit och fikat så började resan hemåt närma sig. Jag hade fasat lite för den, eftersom jag skulle köra själv upp med Prins bus. Andreas ska nämligen på möte i Malmö imorgon, så han är kvar där nere! Resan upp gick dock ganska bra. Noel vaknade och skrek i Halmstad, så där fick jag stanna och amma en stund och försöka lugna honom. När han ammat klart så satt han med nappen i munnen och var hyfsat nöjd i sin stol igen, men när nappen åkte ut så kom lite mer gråt och skrik och jag förbannade Astrid för att ha en sån dum airbag som inte går att koppla ur! Hade varit så smidigt att honom i framsätet så att man bara kan proppa i nappen igen. Men men, jag fick sjunga för full hals så att han skulle veta att jag var med i bilen, och efter en stund blev han tyst och sov sedan hela vägen hem. Väl här hemma så vaknade han till så jag bytte blöja på honom, och när jag ammade så somnade han igen så nu sover han gott! Nu ska även jag krypa ner i sängen och sova.

Imorgon ska vi gå promenix med Camilla & Isabella, och promenixen ska avslutas med läkarbesök för båda barnen. Noel ska på 2 månaderskontroll hos läkaren på bvc kl 11.15, och Isabell ahar fått tid för 6 månaderskontroll kl. 11.30! Ganska lustigt att de fick tiderna efter varandra! Blir bra med en promenad innan så att de kan sova, så kan man hinna idt och väcka dem och amma lite innan det är dags för besöket!

4 kommentarer:

Spessartin sa...

Vad jäkla dumt med airbagen! Det är ju riktigt dåligt att den inte går att koppla ur! Men visst finns det firmor som kan plocka bort den för gott? Jag har för mig det i alla fall...

Bra med fruktträdet, det är så skoj och härligt med fruktträd tycker jag! Tyvärr har vi inget, men måste ju absolut köpa, och så en buske med vita vinbär, för det är så otroligt gott!

Linda sa...

Asch, jobbigt med airbagen! :o/
Men lite kul syn att se Astrid blåsa förbi med en gråtande bebbe där bak, och en mamma sjungande för full hals där fram! :o)

Elin svarar sa...

Spessartin: Ja, men då måste man omregistrera bilen, vilket yudligen kostar en del. Och det kostar en del att koppla bort den helt också så får se hur vi gör!

Linda: Tur bara att det inte hördes ut för det var inte vackert :)

Karin sa...

Oj så Noel somnade när du sjöng?! Hehe ;) Så dumt att inte kunna ha honom i fram hos dig! Ska bli så roligt att träffas en stund idag! Kramar på er!!