onsdag 6 augusti 2008

Kommer nog snart, som vanligt!

2008-08-05

Var första tanken när mensen faktiskt var lite sen! Har ju hänt någon annan gång att den varit lite sen och att man har börjat hoppats! Men ändå kändes det annorlunda denna gången, liksom mer på riktigt!

Hmmm, jag har ju ändå ett test hemma, kanske ska använda det då? Eller nej, kanske ska vänta på Andreas, tills han kommer på torsdag! Men det är ju många dagar kvar… och då kanske vi får för höga förhoppningar och så blir det tråkigt! Jag kan ju göra det för säkerhets skull… Så vet jag ju lite om jag ska träna hårt eller inte ikväll också…

Jodå, testet plockades fram och tog inte lång stund innan man såg ett märke i fönstret och därmed insåg det ofattbara – GRAVID! Eller insåg, och insåg, fattar ju ingenting av detta men ändå! Behöver nog göra ett test till, så man är säker!

Blev därmed en tur till Apoteket för inköp av nytt test (blev t.om. två….)och sne hemma och kissa lite igen och här kom PLUS på en gång! Avvaktade ändå de 2 minuterna som man ska och kikade försiktigt igen och där var det – PLUS! GRAVID!!

Har haft telefonkontakt med Andreas hela tiden, och känns skumt att han inte är hemma nu! Han skulle ha kommit hem idag, men så tyckte vi att vi kunde vänta! Har haft 5 veckor semester ihop nu, och det blir en hel del körning om han ska åka hit, och sen ner imorron igen, så vi klarar oss till torsdag – sa vi då ja! Nu är det ju helt galet vad rastlösjag är när jag går omkring här hemma och inte kan säga det till någon! Anna ringde precis när testet var klart, och kunde ju inte säga ett knyst! :)

Har ringt till Barnmorskan, men det var såklart stängt så de ska ringa upp imorgonbitti kl 8.10… Väntar spänt på detta samtal! Hoppas vi kan få en tid redan på fredagsmorgon, hade varit perfekt när Andreas jobbar hemifrån och jag börjar sent! :)

Nä, nu måste jag göra något! Är ju tänkt att jag ska göra lite teori så får kanske göra ett test, nu måste jag ju verkligen få mitt körkort! Ska ta en promenix/jogg sen och hämta ut ett paket på OK också, men först lite teori!
~ E

Inga kommentarer: