onsdag 13 april 2011

Kraxande Kråkan!

Har en liten kraxande kråka här hemma, eller nu är det nog mer Hostande höken! I helgen kraxade Noel så mycket så det var nära att rösten försvann. Näsan rann men ingen feber eller så men vi bestämde att han skulle vara hemma i måndags.

Så i måndags var Andreas hemma med honom och han var kanske lite bättre, men ändå lite hängig så jag vabbade igår och var hemma med honom Då tyckte jag han var pigg och verkade helt okej men näsan rann lite bara. Så vi tänkte att med onsdagen som ledig dag så är han nog fit for fight igen men imorse vaknade vi av att han hostade och hostade och det har fortsatt lite från och till nu på förmiddagen.

Han har lekt och varit pigg och vi var inne hos Isabella en sväng och de lekte ihop. Men när det började närma sig lunchtid så sa Noel "Mamma.. gå in... sova nu!" och tog mig i handen och vinkade "hejdå Isabella..." Så sagt och gjort... vi gick in till oss, värmde mat och han åt men sen somnade han på 1 minut. Jag tog tempen innan det och han ligger på gränsen till feber så han får vara hemma imorgon också. Camilla berättade även att det går magsjuka på dagis så bara det är en orsak att hålla sig därifrån ;)

Imorgon skulle Farmor och farfar hämta honom på dagis och vara hemma med honom på fredag då dagsi är stängt. Men så snälla som de är så kommer de upp redan nu ikväll och är hemma med honom imorgon också!

Nu sover alltså lilleman och jag ska nog jobba lite. Har massa papper med mig hem som måste sorteras så tror det är lika bra att ta tag i det en stund. Så nu blir det en kopp kaffe och papperssortering framför tv'n!

Inga kommentarer: